شناسهٔ خبر: 67276162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رنج بودن بازار دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟ رنج بودن بازار دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟

به گزارش اکو ایران، بحث انتخابات در بازار داغ‌تر شده است. امروز معامله‌گران می گفتند بازار منتظر است ببیند پیروز میدان چه جهت‌گیری سیاسی دارد. برای همین بسته به جو و فضا جهت نوسان عوض می‌شود. به گفته برخی از آن‌ها با تند شدن مواضع نامزدها نسبت به هم، حرکت بازار مقداری بالایی شد. قیمت دلار و طلا در

صاحب‌خبر -

به گزارش اکو ایران، بحث انتخابات در بازار داغ‌تر شده است. امروز معامله‌گران می گفتند بازار منتظر است ببیند پیروز میدان چه جهت‌گیری سیاسی دارد. برای همین بسته به جو و فضا جهت نوسان عوض می‌شود. به گفته برخی از آن‌ها با تند شدن مواضع نامزدها نسبت به هم، حرکت بازار مقداری بالایی شد.

قیمت دلار و طلا در روز چهارشنبه کاهش جزئی روز سه‌شنبه‌ را پس گرفتند، اما بازار سکه بر خلاف این دو بازار حرکت کرد. قیمت دلار تهران سه روز است که به کانال 58 هزار تومان افتاده است؛ نه جان افزایش داشته که وارد کانال 59 هزار تومان شود و نه توان این را داشت که مرز حمایت 58 هزار و 700 تومان را از دست بدهد. دلار تهران در روز چهارشنبه با افزایش قیمت 100 تومانی به 58 هزار و 800 تومان رسید. قیمت دلار 37 روز است که بین کانال 58 و 59 هزار تومان در نوسان است.

نکته قیمتی دلار این بود که برخی کانال‌ها، تحلیلی از هرات و کابل نرخ شنبه می‌دهند و قیمت آن برابر با دلار تهران در روز چهارشنبه بود. البته در بازار تهران هم قیمت دلار فردایی برای شنبه بالای 59 هزار تومان عنوان می‌شود.

قیمت طلای آبشده با افزایش 50 هزار تومانی دوباره به میانه کانال 14 میلیون در مثقال رسید. حباب طلای آبشده مثل روز گذشته رشد داشت و به 1.6 درصد رسید. در روز چهارشنبه وضعیت بلوکه در بازار طلا بیشتر شد. به عقیده تحلیلگران این وضعیت بلوکه موجب شده تا فروشنده سود کند و خالی‌فروشی در بازار زیاد شود. از منظر آن‌ها این بلوکه باعث می‌شود تا خریدار از بازار عقب بنشیند.

قیمت سکه با کاهش 50 هزار تومانی به 39 میلیون و 750 هزار تومان رسید. با افزایش 100 تومانی دلار و افزایش قیمت اونس طلای جهانی نسبت به روز گذشته، حباب سکه کاهشی شد و به 19 درصد رسید که از ابتدای خرداد کمترین میزان بود. قیمت نیم سکه هم با کاهش 100 هزار تومانی به 22 میلیون و 400 هزار تومان رسید که کمترین نرخ نیم سکه در سال 1403 است.

قیمت تتر در روز چهارشنبه بین 59 هزار و 300 تومان تا 59 هزار تومان در نوسان بود. قیمت تتر دو روز است به بالای قیمت دلار برآورد شده از درهم رفته که جالب توجه است. در بازار فردوسی هم شاهد یکسری تحرکات در تتر بودیم. در روز چهارشنبه تبدیل دلار به تتر در بازار ارز تهران قوت گرفته بود.

در روز چهارشنبه دو گزارش تزریق داشتیم. خبر اول مدعی بود که بازارساز قصد تزریق سنگین تتر برای دستیابی به هدف 57 هزار تومانی را دارد. در این گزارش ادعا شده که ایستگاه اول دلار در کانال 57 هزار تومان است.

گزارش دوم یک توییت بود که مدعی شده دسترسی بازارساز به درهم بیشتر شده و بانک مرکزی در نظر دارد با مداخله جدید، نرخ دلار را یک تا دو پله عقب بکشد. به ادعای این کاربر، علت این امر دور کردن دلار از سطح مقاومت کانال 59 هزار تومان است.

معامله‌گران از این نظر که هر روز این خبرها در بازار وجود دارد اینگونه گزارش‌ها را خبرسازی می‌دانند؛ چرا که بیش از سه هفته است که خبر تزریق سنگین در بازاردست به دست می‌شود.

رنج بودن بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟

از منظر تحلیل‌گران این فضای کسلی بازار با شروع هفته دوم تیر ماه تمام می‌شود. آن‌ها معتقدند با شروع هفته دوم تیرماه، هم انتخابات ریاست جمهوری ایران تعیین تکلیف می‌شود و هم اولین مناظره انتخاباتی آمریکا بین بایدن و ترامپ انجام خواهد شد. از منظر آن‌ها بازار ارز و سکه تا حداقل هشت روز آینده نوسان خاصی نخواهد داشت. البته گروهی هم با اشاره به حباب منفی درهم نسبت به تتر و روند رو به رشد حباب طلای آبشده معتقدند بازار می‌تواند تا قبل از انتخابات یک نوسان کوتاه بزند.

از منظر تکنیکال حمایت 14 میلیون و 380 هزار تومان طلای آبشده مهم است و از بالا مقاومت اولیه بازار 14 میلیون و 580 هزار تومان خواهد بود. مقاومت مهم طلای آبشده هم در حوالی 14 میلیون و 700 هزار تومان قرار دارد.

نکته بازار نگاه معامله‌گران به بزرگترین تزریق پول بانک مرکزی در بازار باز است. بانک مرکزی این هفته با تزریق ۱۹ همت پول از طریق قراردادهای بازخرید بزرگترین تزریق پول در عملیات بازار باز سال جاری را رقم زده است.

از منظر تحلیلگران ریپوی مدت‌دار، دست بانک‌ها را باز می‌کند تا بتوانند با خیال راحت‌تر اقدام به خرید اوراق، اعطای تسهیلات یا پرداخت وام بین بانکی کنند. این ریپوی ۸۵ روزه از خود تزریق پول خبر مهم‌تری برای بازارهای مالی است.

منبع: ecoiran-65848

نظر شما