شناسهٔ خبر: 67275741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مازندران در هر ثانیه  به ۵۱ هزار لیتر آب نیاز دارد

روزنامه جوان

بهزاد برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه آب شرب مردم استان از طریق ۷۴۱ حلقه چاه تأمین می‌شود، گفت: ۲۴۶ هزار کیلومتر خط انتقال در استان ایجاد شده است. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: با اینکه مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران نیاز آبی استان را بیش از ۱۵هزار لیتر در ثانیه ذکر کرده است، اما در حال حاضر برای تأمین هزار و ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه هم دغدغه‌های زیادی وجود دارد. 
بهزاد برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه آب شرب مردم استان از طریق ۷۴۱ حلقه چاه تأمین می‌شود، گفت: ۲۴۶ هزار کیلومتر خط انتقال در استان ایجاد شده است. 
وی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۷۰۰ فقره انشعاب سال گذشته به مشترکان داده شده است، ادامه داد: برای جبران تنش آبی در استان در حال حاضر ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و پروژه‌هایی در دست اجراست. 
این مسئول با اشاره به اینکه طرح ملی آبرسانی روستایی در استان در حال اجراست، تصریح کرد: در فاز اول ۱۹ مجتمع در قالب ۱۲۸ روستا در دست اجراست. همچنین در فاز دوم برای آبرسانی به ۶۰۰ روستا برنامه‌ریزی شده است. 
برارزاده بهره‌مندی از ظرفیت خیران را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: اجرای ۲۴۱ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستا‌ها از برنامه‌ها بوده است. در بخش فاضلاب ۱۸ شهر و یک روستا در مازندران از طرح‌های آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و۴۴۳ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شوند. در حال حاضر شش تصفیه خانه فاضلاب در مدار قرار دارد. 
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران یکی دیگر از برنامه‌های توسعه شرکت در بخش فاضلاب را توجه به حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت عمومی بیان کرد و گفت: این شرکت در دو روستای جویبار و ساری طرح‌های فاضلاب را در دست اجرا دارد. 
وی با اظهار اینکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد، ادامه داد: به مازندران باید نگاه ملی شود، زیرا ۸۵ درصد نیاز آبی را از چشمه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌کنیم و ۱۵ درصد از آب‌های سطحی از طریق چهار تصفیه خانه تصفیه می‌شود. 
برارزاده نیاز آبی جمعیت استان را بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار لیتر در ثانیه منابع تأمین آب داریم و دغدغه تأمین هزار و ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه را داریم. 
وی با عنوان اینکه مازندران به ۹ زون آبرسانی تقسیم شده است، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تنش آبی برای آبرسانی جذب شده است.

نظر شما