شناسهٔ خبر: 67264092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران در نشست خبری با رسانه های استان مازندران:

براي تامين هزار و 300 ليتر آب درثانيه دغدغه داريم

صاحب‌خبر -
براي تامين هزار و 300 ليتر آب درثانيه دغدغه داريم
خبرگزاری آریا- مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران نیاز آبی استان را بیش از 15 هزار لیتر در ثانیه ذکر کرد و گفت: برای تامین هزار و 300 لیتر آب درثانیه دغدغه داریم.

به گزارش خبرنگار آریا از ساری، بهزاد برارزاده صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آب شرب مردم استان از طریق 741 حلقه چاه تأمین می‌شود، گفت: 246 هزار کیلومتر خط انتقال در استان ایجاد شده است.

وی با بیان این که 37 هزار و 700 فقره انشعاب سال گذشته به مشترکان داده شده است، گفت: برای جبران تنش آبی در استان در حال حاضر هفت هزار میلیارد ریال اعتبار ر نظر گرفته شد و پروژه‌هایی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح ملی آبرسانی روستایی در استان در حال اجرا است گفت در فاز اول 19 مجتمع در قالب 128 روستا در دست اجرا است همچنین در فاز دوم برای آبرسانی به 600 روستا رنامه‌ریزی شده است.

برازاده بهره‌مندی از ظرفیت خیرین را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: اجرای 241 کیلومتر لوله گذاری برای آبرسانی به روستاها از برنامه‌ها بوده است.

وی گفت: در بخش فاضلاب 18 شهر و یک روستا در مازندران از طرح‌های آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و443 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شوند در حال حاضر 6 تصفیه خانه فاضلاب در مدار قرار دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران یکی دیگر از برنامه‌های توسعه شرکت در بخش فاضلاب را توجه به حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت عمومی بیان کرد و گفت: این شرکت در دو روستای جویبار و ساری طرح‌های فاضلاب را در دست اجرا دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اظهار اینکه 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد گفت: به مازندران باید نگاه ملی شود زیرا 85 درصد نیاز آبی را از چشمه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌کنیم و 15 درصد از آب‌های سطحی از طریق 4 تصفیه خانه استفاده می‌شود.

برارزاده به نیاز آبی استان را برای جمعیت استان را بیش از 15 هزار لیتر در ثانیه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 13 هزار لیتر در ثانیه منابع تأمین آب داریم و 1389 لیتر در ثانیه دغدغه تأمین آب داریم.

وی با عنوان این که مازندران به 9 ذون آبرسانی تقسیم شده است، گفت: 700 میلیارد تومان از محل تنش آبی برای آبرسانی جذب شده است

نظر شما