شناسهٔ خبر: 67275690 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

تقابل سنتی ماتادور‌ها و لاجوردی پوشان/ وایکینگ‌ها درصدد انتقام از سه شیر‌ها

مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز با ۳ بازی از گروه‌های B و C پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ به میزبانی آلمان امروز ۳ بازی از گروه‌های B و C برگزار می‌شود.

اسلوونی - صربستان/ ساعت ۱۶:۳۰

در گروه C اسلوونی در حالی به مصاف صربستان می‌رود که در بازی قبلی اش مقابل دانمارک به تساوی رسید و بازی خوبی را از خودش به نمایش گذاشت تا نشان دهد در این یورو تیمی منسجم‌تر نسبت به گذشته است.

صربستان علی رغم نمایش درخشانش مقابل انگلیس با تک گل جود بلینگام شکست خورد تا نشان دهد بعد از سه شیر‌ها آن‌ها می‌توانند شانس اصلی صعود از این گروه باشند.

۲ تیم در آخرین رویارویی هایشان در لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که در بازی رفت صرب‌ها با نتیجه ۴ بر یک از اسلوونی گذشتند و در بازی برگشت به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند.

دانمارک - انگلیس/ ساعت ۱۹:۳۰ 

 در دیگر بازی گروه C دانمارک در اولین بازی اش برخلاف انتظارات با تمامی ستارگان اش در مقابل اسلوونی به تساوی رسید تا کارش برای صعود از این گروه تا حدودی سخت شود، اما در سوی مقابل سه شیر‌ها تحت هدایت گرت ساوتگیت یورو را با پیروزی هرچند خفیف برابر صربستان آغاز کردند.

۲ تیم تاکنون ۲ بار در یورو به مصاف یکدیگر رفته اند که یک پیروزی سهم انگلیس و یک بازی با تساوی به پایان رسیده است  که تنها پیروزی سه شیر‌ها مقابل دانمارک در این مسابقات به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ برمی گردد که آن‌ها با نتیجه ۲ بر یک از سد وایکینگ‌ها گذشتند و راهی فینال شدند.

از نکات جالب که دانمارکی‌ها می‌توانند به آن امیدوار باشند این است که انگلیسی‌ها هیچگاه در ۲ مسابقه ابتدایی خود در مسابقات یورو به صورت متوالی پیروز نشده اند.

اسپانیا - ایتالیا/ ساعت ۲۲:۳۰ 

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله گروهی یورو از گروه B اسپانیا به مصاف ایتالیا می‌رود. ماتادور‌ها در بازی قبلی خود با نتیجه مقتدرانه ۳ بر صفر کرواسی را مغلوب کردند. لاجوردی پوشان نیز علی رغم عقب افتادن از آلبانی در ثانیه‌های ابتدایی بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک از سد حریف سرسخت شان گذشتند.

۲ تیم در مسابقات یورو به دفعات با هم رو به رو شده اند که در آخرین بازی لاجوردی پوشان در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست دادند و راهی فینال شدند که در نهایت با شکست انگلیس در ضربات پنالتی فاتح یورو شدند، اما ماتادور‌ها نیز خاطره پیروزی پرگل ۴ بر صفر مقابل ایتالیا در فینال یورو ۲۰۱۲ را در خاطره دارند.

۲ تیم تاکنون ۴۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم اسپانیا ۱۵ و سهم ایتالیا ۱۲ پیروزی بوده و ۱۳ بار رویارویی آن ها برنده ای نداشته است.

اسپانیا در ۲ بازی اخیرش مقابل ایتالیا که در لیگ ملت‌ها برگزار شد موفق به شکست حریف قدرتمند خود شده است و طبیعتا آن‌ها با خیالی راحت‌تر پا به این بازی خواهند گذاشت.

نظر شما