شناسهٔ خبر: 67275513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بررسی یک حاشیه نخ‌نما و همیشگی در فصل نقل و انتقالات

فسخ توافقی!

«شهروند» حواشی فسخ قرارداد دوباره علیرضا بیرانوند با پرسپولیس را مورد بررسی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

شهروند| از سه‌شنبه و پس از انتشار استوری دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس و گلایه او از رفتار مدیران، می‌شد پیش‌بینی کرد که موضوع فسخ قرارداد از طرف این دروازه‌بان شاخص فوتبال ایران به جریان بیفتد. علیرضا بیرانوند یکی از خبرسازترین و موفق‌ترین فوتبالیست‌های ایران است و در طول سالیان حضورش به عنوان دروازه‌بان آینده‌دار در نفت تا امروز که شایعات مبنی از جدایی او از پرسپولیس شنیده می‌شود، بارها فصل نقل و انتقالات را یک تنه گرم کرده است اما حالا سؤال این است که آیا تکرار یک حاشیه نخ‌نما در فصل نقل و انتقالات توسط گلر اول تیم ملی، کماکان موضوعی جذاب برای هواداران فوتبال است یا حتی تیفوسی‌های پرسپولیس هم از این موضوعِ تکراری خسته شده‌اند و حالا موافق خداحافظی با دروازه‌بان اول تیم خود هستند.

ماجرای فسخ قرارداد و سود بردن از الحاقیه قرارداد
شماره یک پرسپولیس با سود بردن از الحاقیه قراردادش و بند سوم آن موفق به دریافت فسخ قراردادش شده است. در این بند اینطور آمده که: «درصورتی که در پایان فصل، باشگاه کلیه مطالبات بازیکن را پرداخت ننماید، بازیکن می‌تواند بعد از 15روز از آخرین بازی فصل بیست‌وسوم، اعم از بازی‌های لیگ برتر یا حذفی، قرارداد خود را به‌صورت یکجانبه فسخ نماید. پرسپولیس آخرین بازی خود را 12خرداد و برای مس رفسنجان به انجام رساند که از قضا علیرضا بیرانوند در دروازه این تیم حضور داشت و توانست با برتری مقابل شاگردان محرم نویدکیا عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را به‌خود اختصاص دهد. از آن تاریخ باشگاه پرسپولیس 15روز فرصت داشت تا نسبت به تسویه حساب مالی کامل با این بازیکن اقدام کند. روز چهارشنبه و با گذشت سه روز دیگر از این فرصت 15روزه، علیرضا بیرانوند اقدام به دریافت فسخ قرارداد کرده و به‌نظر می‌رسد با این شرایط فسخ قرارداد او قانونی باشد و باشگاه موفق به انجام اقدام قانونی علیه وی نشود!

تقدیر از یک واکنش درست از سوی هواداران سرخابی
با انتشار خبر فسخ قرارداد بیرانوند، هم هواداران استقلال که سال گذشته مدتی طولانی در انتظار حضور او در تیم‌شان بودند و هم هواداران پرسپولیس که بعضی از آنها این مسئله را گربه‌رقصانی برای دریافت پول بیشتر عنوان می‌کنند، علیه دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران موضع گرفتند. هواداران استقلال با استناد به مصاحبه اخیر بیرانوند بعد از قهرمانی با پرسپولیس که گفته بود تمام ماجرای یک سال گذشته و انتقالش به استقلال یک نمایش بوده است تا مدیرعامل پرسپولیس را مجبور به احترام گذاشتن کند! از او دلخور هستند که گویا مورد استفاده ابزاری قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر هواداران پرسپولیس هم دیگر نمی‌خواهند به دروازه‌بان اول تیم ملی که اتفاقا بارها ناجی آنها بوده است؛ باج بدهند! از نظر آنها این رفتار هر ساله بیرانوند که تبدیل به اپیدمی شده، یک بی‌احترامی محض به هواداران پرشمار پرسپولیس است و در شبکه‌های اجتماعی از او درخواست ترک باشگاه را کرده‌اند. رفتاری که به‌نظر می‌رسد از سوی هواداران هر دو تیم منطقی و البته قابل تحسین است. روزی که شخصیت حقیقی افراد و احترام به مردم، از فوتبال ارزشمندتر شمرده شده است و احتمالا حالا بیرانوند هم می‌داند دیگر این بازارگرمی‌ها خریدار ندارد.

نظر شما