شناسهٔ خبر: 67323235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر کشور در گفت وگو با شفقنا: میزان مشارکت در انتخابات روبه رشد است/ اتباع خارجی اجازه مشارکت در انتخابات را ندارند/ گروه های سیاسی مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند/ آماده سازی سه مرز برای تردد زائران اربعین حسینی

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر کشور به برنامه ریزی ها و اقدامات در دستور کار برای برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و همچنین از گروه های سیاسی و سلایق مختلف درخواست کرد تا در میدان باشند و همگان را به یک حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.

احمد وحیدی در گفت وگو با شفقنا درخصوص آخرین پیش بینی ها از میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: میزان مشارکت در نظرسنجی ها مرتب رشد و افزایش داشته و ما امیدواریم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد و از همه مردم عزیزمان و گروه های سیاسی و سلایق مختلف درخواست می کنیم که در میدان باشند و همگان را به یک حضور حداکثری دعوت کنند.

وزیر کشور شایعه اجازه یافتن اتباع خارجی برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را رد کرد و گفت: این یک دروغ ساختگی است، کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند و رأی دهند که حتماً ایرانی باشند.

وحیدی در ادامه درباره برنامه ریزی ها و اقدامات در دستور کار به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی یکی از موضوعات جدی در دستور کار است و جلسات متعدد در این خصوص برگزار شده و توافقات خوبی با دولت عراق درباره لغو روادید و عبور و مرور زائران داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته چندین تصادف جاده ای در عراق رخ داد و منجر به جان باختگان تعدادی از زائران ایرانی شد، امسال پیش بینی هایی درباره امنیت سازی جاده های عراق صورت گرفت و گروهی از ایران برای کمک و حل مشکلات جاده ای به عراق اعزام شدند.

وی تأکید کرد: همه دستگاه های ذی ربط در کشور در حال آماده سازی بسترها و زمینه های برگزاری مراسم اربعین حسینی هستند.

وزیر کشور درباره پیش بینی های صورت گرفته از میزان حضور زائران در مراسم اربعین امسال گفت: طبق پیش بینی هواشناسی در آن برهه از زمان هوا بسیار گرم است لذا از الان درباره میزان حضور زائران نمی توان پیش بینی قطعی کرد، اما تعداد زائران اربعین حداقل به تعداد سال گذشته خواهد بود.

وحیدی درباره مدیریت مرزها در زمان برگزاری مراسم اربعین و جلوگیری از ازدحام در برخی از مرزها، اظهار داشت: در سال گذشته چند اتفاق مثبت رخ داد و سه مرز یعنی قصرشیرین، تمرچین و باشماق به مرزها اضافه شد، امسال دنبال این هستیم که زائران را در مرزها توزیع کنیم و آنها را تشویق کنیم که از سایر مرزها به خصوص مرزهای شمال غرب استفاده کنند چرا که هم امکانات در این مرزها مناسب است و هم از نظر آب و هوایی نسبت به سایر مرزها وضعیت بهتری دارند. ولی همچنان مرزی که احتمال می دهیم زوار از آن تردد کنند، مرز مهران و شلمچه است.

وزیر کشور درباره تأمین آب شرب زائران اربعین حسینی نیز گفت: در تأمین آب شرب زائران مشکلی نداریم و وزارت نیرو اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده و در مرز پیش بینی های لازم صورت گرفته، در سال گذشته نیز در زمینه تأمین آب شرب برای زائران مشکلی نداشتیم.

نظر شما