شناسهٔ خبر: 67267119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پشت پرده فسخ بیرانوند؛ افشای یک بند جنجالی

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس بار دیگر در تابستان خبرساز شد و با فسخ قراردادش همه را شوکه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا بیرانوند که تابستان فصل گذشته با فسخ قراردادش و با توجه به پیشنهاد اغواکننده استقلال، هواداران این تیم را در شوک بزرگی فرو برد و در نهایت اما بار دیگر به جمع سرخپوشان بازگشت، اکنون بار دیگر دست به اقدام مشابهی زده است.

به گزارش ورزش سه، بیرانوند روز گذشته با ارسال درخواست فسخ قراردادش به سازمان لیگ، قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد تا بار دیگر ماجراجویی جدیدی را شکل دهد و به تیتر اصلی اخبار تبدیل شود. این در حالی بود که بعد از عقد قرارداد دو ساله در فصل گذشته، مدیران پرسپولیس مدعی شده بودند که تمامی مسیرهای فسخ قرارداد و دریافت رضایتنامه‌ این دروازه‌بان را بسته‌اند و او حتی در صورت در اختیار داشتن پیشنهاد (داخلی و خارجی) قادر به فسخ یکطرفه نخواهد بود و باید از باشگاه رضایتنامه دریافت کند.

اما اکنون دو هفته بعد از پایان لیگ، علیرضا بیرانوند بار دیگر با فسخ قراردادش این باشگاه را با چالش بزرگی مواجه کرده است. چالشی که صبر رضا درویش به عنوان مدیرعامل این باشگاه را نیز به پایان رسانده و او به تیم حقوقی باشگاه دستور داده با بررسی تمامی جوانب این اقدام، آن را تا حصول نتیجه برای سرخ‌ها دنبال کرده و ماجرا را تا محرومیت و دریافت جریمه نیز پیش ببرند.

اما پیگیری‌های خبرنگار ورزش سه مشخص کرده که دلیل درخواست فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند به چه منظور و با استفاده از چه بندی از قراردادش بوده است؛

شماره یک پرسپولیس با سود بردن از الحاقیه قراردادش و بند سوم آن اکنون موفق به دریافت فسخ قراردادش شده است. در این بند اینطور آمده که: "در صورتی که در پایان فصل، باشگاه کلیه مطالبات بازیکن را پرداخت ننماید بازیکن می‌تواند بعد از 15 روز از آخرین بازی فصل بیست و سوم، اعم از بازی‌های لیگ برتر یا حذفی، قرارداد خود را به صورت یکجانبه فسخ نماید.

پرسپولیس آخرین بازی خود را 12 خرداد و برای مس رفسنجان به انجام رساند که از قضا علیرضا بیرانوند در دروازه این تیم حضور داشت و توانستند با برتری مقابل شاگردان محرم نویدکیا عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم را به خود اختصاص دهند. از آن تاریخ باشگاه پرسپولیس 15 روز فرصت داشت تا نسبت به تسویه حساب مالی کامل با این بازیکن اقدام کند. روز گذشته و با گذشت سه روز دیگر از این فرصت 15 روزه، علیرضا بیرانوند اقدام به دریافت فسخ قرارداد کرده و به نظر می‌رسد با این شرایط فسخ قرارداد او قانونی باشد و باشگاه موفق به انجام اقدام قانونی علیه وی نشود!

2045358

علیرضا بیرانوند نزدیک به 2 میلیارد و اندی از باشگاه پرسپولیس طلب دارد و این در حالیست که پاداش‌های این فصل نیز برخلاف تصور این دروازه‌بان جزو درصد قراردادی‌اش ثبت شده است! با این حال همانطور که عنوان شد طبق قرارداد الحاقیه، حتی در صورت باقی ماندن ریالی از قرارداد او قادر خواهد بود از 15 روز درخواست فسخ یکطرفه قراردادش را داشته باشد و اکنون این اقدام را صورت داده است.

با این حال با توجه به فضای هواداری شکل گرفته و موضع‌گیری مدیریتی، بعید به نظر می‌رسد اینبار فسخ قرارداد دو طرف بار دیگر منتهی به نشست دوباره و توافق شود و شرایط اینطور به نظر می‌رسد که باید پایان راه این دروازه‌بان و پرسپولیس را پیش‌بینی کرد.

258 258

نظر شما