شناسهٔ خبر: 67275509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه رژیم صهیونیستی :نتانیاهو برای شکست بایدن در انتخابات فعالیت می کند

تهران-ایرنا-روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی چهارشنبه شب به نقل از یک مقام اسرائیلی فاش کرد: مقامات آمریکایی می گویند، نتانیاهو برای تخریب و شکست بایدن در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، از سوی دیگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نتانیاهو تصمیم خود را گرفته که بر خلاف نظر مشاوران و وزیران خود اشکارا از دولت بایدن انتقاد می کند.

این افشاگری تنها ساعتی پیش از آن صورت می گیرد که پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا چهارشنبه شب به نقل از منابع آگاه جزییات دیدار آموس هوکشتاین هماهنگ کننده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور زیرساخت های جهانی و امنیت انرژی را که دوشنبه با بنیامین نتانیاهو دیدار کرده بود، افتضاح دانست.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، هوکشتاین گفته که اتهامات درخصوص تعلیق سلاح آمریکا به اسرائیل دروغ است.

آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نیز گزارش داد که اختلاف جدید نتانیاهو و دولت بایدن مانع از تلاش برای آتش‌بس و دوری گزیدن از جنگ با حزب الله خواهد شد.

براساس این گزارش، مقامات آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند که رفتار نتانیاهو یک شکافی میان دو متحد (اسرائیل و آمریکا) ایجاد کرده که شاید موجب فرسایشی شدن بازدارندگی اسرائیلی در نظر حزب الله شود.

این مقامات گفته‌اند: تیم بایدن بسیار از نتانیاهو بهت زده و عصبانی بودند و گفته‌اند که نخست وزیر اسرائیل تعادل ندارد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه پیش از سفر به بیروت با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» ‌ نخست وزیر این رژیم دیدار و درباره تحولات شمال سرزمین های فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرده بود.

بیانیه دفتر نتانیاهو اعلام کرد که در این دیدار «رون دیرمر» وزیر امور راهبردی، «تساحی براورمن» رئیس ستاد نخست وزیری، سرلشگر «رومن گوفمن» مشاور نظامی نخست وزیر، «اوویر والک» مشاور سیاست خارجی و «استفانی هالیت» کاردار سفارت آمریکا در اسرائیل شرکت داشتند.

در هفته‌های اخیر، «خط آبی» که لبنان و سرزمین های اشغالی فلسطین را از هم جدا می‌کند، شاهد افزایش تنش های قابل‌توجه بین حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است که آمریکا بارها خواستار مهار این تنش ها شده است.

لبنان و رژیم اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۲ با میانجیگری هوکشتاین فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا توافقنامه ای را برای تعیین مرزهای دریایی امضا کردند که حزب الله در آن زمان آن را پیروزی بزرگ برای دولت، مردم و مقاومت لبنان دانست.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

نظر شما