شناسهٔ خبر: 67275107 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴ آلمان؛

سوئیس به تساوی برابر اسکاتلند رضایت داد

یورو ۲۰۲۴ آلمان؛ شاگردان مورات یاکین از دومین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ یک امتیاز کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پرونده دیدارهای شب ششم از مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024، شب گذشته (چهارشنبه) با برگزاری یک بازی از گروه A در ورزشگاه انرژی راین شهر کلن میان تیم‌های ملی فوتبال اسکاتلند و سوئیس بسته شد که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.

هر دو گل این بازی حاصل اشتباهات فردی بود که اولین آنها در دقیقه 13 به سود اسکاتلند و توسط فابیان شار مدافع سوئیس رقم خورد. او با تأثیرگذاری بی‌مورد روی شوتی که اسکات مک‌تامینی شلیک شد و در مسیر دستان دروازه‌بان سوئیسی‌ها بود، توپ را به طاق دروازه خودی کوبید و به این ترتیب حریف بریتانیایی را پیش انداخت.

دومین اشتباه دقیقاً 13 دقیقه بعد و این بار توسط اسکاتلندی‌ها برای ارسال یک پاس روبه‌عقب رخ داد که ژردان شکیری، هافبک سوئیس نهایت استفاده را از آن برد و با یک ضربه پای چپ زیبا از بیرون محوطه جریمه، دروازه‌ حریف گشود و یکی از زیباترین گل‌های جام تا به امروز را به ثمر رساند.

در نیمه دوم سوئیسی‌ها با وجود تملک توپ و موقعیت‌های گلزنی بیشتر نتوانستند دروازه اسکاتلند را برای بار دوم باز کنند و به این ترتیب بازی با همان گل‌هایی که در نیمه نخست رقم خورد به پایان رسید تا امتیازات میان دو تیم تقسیم شود.

به این ترتیب سوئیس که بازی اولش برابر مجارستان را برده بود، 4 امتیازی شد و در رده دوم قرار گرفت تا در آستانه صعود باشد. سوئیس که در دور آخر به مصاف آلمان می‌رود، با یک تساوی هم صعودش را به عنوان تیم دوم قطعی می‌کند. اسکاتلند هم که در دور نخست مقابل آلمان متحمل شکست 5 بر یک شده بود، یک امتیاز گرفت تا همچنان برای صعود شانس داشته باشد هرچند این اتفاق مشروط به پیروزی آنها در بازی آخرشان برابر مجارستان و شکست سوئیس است. هر نتیجه‌ای جز پیروزی صعود شاگردان استیو کلارک به مرحله بعدی را غیرممکن خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما