شناسهٔ خبر: 67274101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ادامه عملیات جست‌وجو برای یافتن ده‌ها مفقود قایق پناهجویان نزدیک ایتالیا

گارد ساحلی ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که به عملیات خود از دریا و هوا برای یافتن ده‌ها نفر مفقود حادثه واژگون شدن قایق در مدیترانه ادامه می‌هد، ولی اثری از هیچ جسدی نیست.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: گارد ساحلی ایتالیا روز چهارشنبه به عملیات خود از دریا و هوا برای یافتن ده‌ها نفر مفقود در حادثه واژگون شدن یک قایق در اوایل این هفته در مدیترانه ادامه داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این قایق نیمه غوطه ور همچنان در دید است، اما فرمانده عملیات جست‌وجو گفت که هیچ جسدی پیدا نشده است. این قایق در حدود ۱۹۵ کیلومتری سواحل کالابریا در ایتالیا واژگون شد.

یک قایق ماهیگیری اولین قایقی بود که روز دوشنبه پس از واژگونی قایق برای نجات ۱۲ نفر که یکی از آن‌ها بعداً جان خود را از دست داد، پاسخ داد.

گارد ساحلی ایتالیا در ابتدا ۶ جسد را پیدا کرده، اما بازماندگان می‌گویند بیش از ۶۰ نفر مفقود شده‌اند که شامل بیش از ۲۰ کودک هستند.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های وابسته، بازماندگان این حادثه گفتند که موتور قایق ابتدا آتش گرفت و باعث واژگونی آن در سواحل ایتالیا شد.

سخنگوی پزشکان بدون مرز گفت که بازماندگان آسیب‌های روانی و جسمی متحمل شده‌اند.

«سیسیلیا مومی»، مسئول امور بشردوستانه این گروه، گفت: «آن‌ها در بیمارستان بستری شده‌اند و هنوز نمی‌دانند چه کسی از اعضای خانواده‌هایشان زنده و چه کسی در دریا غرق است. تمام خانواده‌ها نابود شده‌اند. عده‌ای همسر، برخی فرزند، شوهر و دوست خود را از دست داده‌اند.»

ترکیه گذرگاه مهم برای پناهجویان و مهاجران غیرقانونی است که در سودای زندگی بهتر به اروپا می‌روند. کشور‌های شمال آفریقا مانندمغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشور‌های جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان پناهجویان وابسته به سازمان ملل اعلام کرده که این کشتی چوبی از سواحل لیبی عازم ایتالیا بود و پناهجویانی از مصر، سوریه، پاکستان و بنگلادش سوار آن بودند.

نظر شما