شناسهٔ خبر: 67255220 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۱کشته و ۶۰ مفقود در پی غرق شدن کشتی مهاجران در سواحل ایتالیا

غرق شدن کشتی مهاجران در سواحل ایتالیا ۱۱ کشته و بیش از ۶۰ مفقود بر جای گذاشت. غرق شدن کشتی مهاجران در سواحل ایتالیا ۱۱ کشته و بیش از ۶۰ مفقود بر جای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، مقامات گارد ساحلی و آژانس‌های سازمان ملل اعلام کردند که در پی غرق شدن دو کشتی مهاجران در سواحل جنوبی ایتالیا، ۱۱ نفر جان باختند و بیش از ۶۰ نفر که در میان آنها ۲۶ کودک بود، ناپدید شدند.  

گروه امدادرسان آلمانی RESQSHIP که قایق نجات نادیر را اداره می‌کند، گفت که ۵۱ نفر را از یک قایق چوبی در حال غرق شدن، از جمله دو نفر که بیهوش بودند، بیرون آورد و ۱۰ جسد را در عرشه پایین کشتی پیدا کرد.

سازمان خیریه گفت که بازماندگان به گارد ساحلی ایتالیا تحویل داده شدند و صبح روز دوشنبه در حالی که نادیر در حال حرکت به سمت جزیره لامپدوزا ایتالیا بود و قایق چوبی را همراه متوفی یدک می‌کشید، به ساحل منتقل شدند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت و آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این قایق حامل مهاجرانی از سوریه، مصر، پاکستان و بنگلادش از لیبی به راه افتاده است.

به گفته این آژانس ها، دومین کشتی غرق شده در حدود ۲۰۰ کیلومتری شرق منطقه کالابریا ایتالیا، زمانی رخ داد که یک قایق که از ترکیه به راه افتاده بود، آتش گرفت و واژگون شد.

بر اساس گزارش‌ها ۶۴ نفر در دریا مفقود شده اند، در حالی که ۱۱ نفر توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات یافته و به همراه جسد یک زن به ساحل منتقل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما