شناسهٔ خبر: 67273951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اعلام اسامی چند برابر ظرفیت دانشجو- معلم و نمره کل نوبت اول کنکور

اسامی چند برابر ظرفیت مربوط به پذیرش دانشجو- معلم دانشگاه فرهنگیان و نمره کل آزمون متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم دانشگاه فرهنگیان و نیز نمرۀکل آزمونِ متقاضیان آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانیmy.sanjesh.org در دسترس است.

در ضمن ارزیابی شایستگی معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ (نوبت اول آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) بر اساس استان بومی در دو بخش مجزا درقالب ارزیابی شایستگی‌های معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به شرح ذیل خواهد بود:

تذکرات مهم:

۱- حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام ارزیابی شایستگی معلمی و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تلقی می‌شود. مسؤولیت آن نیز صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

۲- انجام ارزیابی شایستگی‌های معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش معرفی شدگان صرفاً در استان بومی داوطلب خواهد بود.

۳- داوطلبانی که صلاحیت‌های عمومی گزینش آنان، مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نگیرد از فرایند پذیرش دانشجو- معلم در دانشگاه فرهنگیان حذف خواهند شد.

۴- اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم در سال ۱۴۰۳، قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری خواهد بود و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد و امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری (کنکور) را ندارند. بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی سنجش و پذیرش دانشجو- معلم در سال ۱۴۰۳، مهلت چند روزه به قبولین داده می‌شود تا این متقاضیان در مهلت تعیین شده و قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته آزمون سراسری، درخواست انصراف خود را از قبولی در دانشگاه فرهنگیان، به آموزش وپرورش ارائه دهند.

وزارت آموزش وپرورش مشخصات این افراد را بصورت تجمیع شده به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ارسال می‌کند تا اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری به این افراد داده شود.

۵- گزینش نهایی دانشجو- معلم: به موجب ماده ۳ نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش؛ پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون سال ۱۴۰۳ توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با معیارهای نمره آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان (شامل آزمون سراسری و آزمون اختصاصی تربیت معلم)، نمره سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی انجام می‌پذیرد.

میزان تأثیر نمرات برای گزینش نهایی گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام شده است.

معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ لازم است موارد ذیل را رعایت کنند:

الف): نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش

۱- پس از تهیه دو (۲) نسخه پرینت «فرم اطلاعات فردی» (مندرج در ذیل این اطلاعیه) نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس به هر نسخه فرم اقدام کرده و یک نسخه از آن را حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت کاری از زمان اعلام اسامی به نزدیک‌ترین اداره آموزش و پرورش (نماینده گزینش) محل سکونت خود تحویل و نسخه دیگر را نیز به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی در روز مصاحبه عمومی به مصاحبه گر تحویل دهند.

۲- لازم است در تکمیل «فرم اطلاعات فردی» دقت کافی معمول شود. بدیهی است مسئولیت هر گونه نقص و… در تکمیل فرم، به عهده داوطلب است.

۳- عدم تکمیل فرم یا عدم تحویل به موقع آن به نماینده گزینش آموزش و پرورش محل سکونت، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مذکور بوده و برابر مقررات، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

۴- بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش معرفی شدگان براساس ضوابط و مقررات از طریق هسته گزینش استان مربوطه صورت خواهد گرفت.

ب): اقدامات لازم برای انجام ارزیابی شایستگی‌های معلمی

ارزیابی شایستگی معلمی داوطلبان معرفی‌شده در دو بخشِ شایستگی‌های عمومی و تخصصی به عمل خواهد آمد همچنین افرادی که برای رشته‌های تحصیلی آموزش تربیت‌بدنی و آموزش هنر نیز معرفی شده‌اند علاوه بر ارزیابی شایستگی‌های معلمی، آزمون عملی و مهارتی نیز انجام می‌شود. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر شرکت در فرایند ارزیابی شایستگی معلمی در آزمون عملی و مهارتی رشته‌های مذکور نیز شرکت کنند.

بنابراین به داوطلبان تاکید می‌شود که در مهلت مقرر و تعیین شده در این اطلاعیه و درگاه اطلاع رسانی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مراحل ارزیابی شایستگی‌های معلمی شرکت کنند انجام ارزیابی مجدد یا تمدید مهلت اعلام شده، تحت هر شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود.

سایر شرایط و ضوابط در اطلاعیه سازمان ملی سنجش درج شده است.

نظر شما