شناسهٔ خبر: 67273835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی شهرداری شیراز خبر داد

حضور شهردار کلان‌شهر شیراز در نشست سران شهری در سائوپائولو ۲۰۲۴

سخنگوی شهرداری شیراز با تصریح بر کنشگری فعال مدیریت شهری شیراز در عرصه دیپلماسی شهری، از حضور محمدحسن اسدی شهردار این کلان‌شهر در نشست سران شهری در «سائوپائولو» برزیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی با بیان اینکه تبادل دانش و تجربه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و کنشگری فعال در حوزه دیپلماسی عمومی و شهری از اهداف مهم مراودات بین‌المللی است، اظهار کرد: مدیریت شهری شیراز در حوزه ارتباطات بین‌المللی و ارتقای جایگاه این کلان‌شهر گام‌های جدی برداشته است.

وی از حضور محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز در نشست سران شهری در «سائوپائولو» برزیل خبر داد و افزود: نشست شهری سائوپائولو ۲۰۲۴ بستری برای اشتراک تجربیات، رویه‌ها و سیاست‌گذاری‌های مجموعه مدیریت شهری کلان شهرهای دنیا در راستای افزایش رشد و توسعه شاخص‌های مطلوب و افزایش کیفیت زندگی شهروندان فراهم می‌کند.

سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: در این نشست، سران شهری در سائوپائولو که سه رویداد مهم مربوط به سه سازمان بین‌المللی را در بر می‌گیرد، به تبیین این رویدادها خواهند پرداخت.

جاویدی اضافه کرد: رویداد U20 به‌عنوان شاخه شهری گروه بیست G20 یکی از رویدادهای مهم ذیل ابر رویداد نشست سران شهری سائوپائولو ۲۰۴۲ است.

وی با بیان اینکه گروه ۲۰(G20) یک سازمان بین‌دولتی متشکل از ۱۹ کشور به‌همراه اتحادیه اروپا (EU) و اتحادیه آفریقا (AU) است، خاطرنشان کرد: این گروه برای رسیدگی به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی مانند ثبات مالی بین‌المللی، تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.

سخنگوی شهرداری شیراز ادامه داد: برزیل ریاست دوره‌ای G20 را در سطح بین‌المللی برعهده دارد و ابر شهر سائوپائولو نیز در همین راستا میزبان نشست بخش شهری مرتبط با گروه بیست است.

جاویدی با بیان اینکه کنگره جهانی شورای ملی اقدامات محلی زیست‌محیطی" دومین رویداد ذیل این نشست شهری بین‌المللی در سائوپائولو است، اظهار کرد: پیشبرد توسعه شهری پایدار و سازگار با چالش‌های محلی و منطقه‌ای به‌عنوان محور و تأکید بر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی شهرها با نگاهی روبه‌جلو، رویکرد این رویداد است.

جاویدی همچنین با اشاره به نشست هیئت‌مدیره متروپلیس به‌عنوان سومین رویداد ذیل نشست سران شهری در سائوپائولو ۲۰۲۴ افزود: محمدحسن اسدی شهردار شیراز به‌عنوان عضو هیئت مدیره انجمن کلان شهرهای جهان (متروپلیس) در جلسه هیأت مدیره شرکت خواهد کرد.

نظر شما