شناسهٔ خبر: 67273642 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشن بزرگ مردمی بیعت در شیراز برگزار می‌شود

جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمدبن‌موسی (ع) با اشاره به برگزاری جشن بزرگ مردمی «بیعت» در ۳۱ خرداد ماه گفت: این برنامه با حضور ۲۹ هزار‌نفر از مردم شیراز و اطعام متبرک علوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار مجید علیپور به برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این جشن‌ها و برای اینکه بتوانیم این عید بزرگ شیعیان را در شهر شیراز، این سومین حرم اهل بیت (ع) به صورت ویژه گرامی بداریم و برنامه‌های درخور شأن این شهر داشته باشیم، برنامه‌ریزی این برنامه از ابتدای سال جاری شروع شد.

او گفت: مقدمه ورود به این ایام، برگزاری ۴۰ جشن محله محور و ۶ جشن بزرگ با محوریت نواحی مقاومت در شهر شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمدبن‌موسی (ع) ادامه داد: در‌موضوع دهه ولایت و امامت، آنچه که پیش‌بینی شده، لیگ کشوری سرود در تاریخ ۲۸ خردادماه در سعدیه برگزار شد که با محوریت سازمان فرهنگی اوج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ملی برگزار شد و با توجه به اینکه گروه سرود آباده به عنوان گروه برتر کشوری انتهای شده بود، مراسم اختتامیه در سعدیه شیراز برگزار شد.

سرهنگ علیپور با اشاره به برگزاری جشن بزرگ مردمی «بیعت» در ۳۱ خرداد ماه تصریح کرد: این برنامه حداقل با حضور ۲۹ هزار‌نفر از مردم شیراز و اطعام متبرک علوی برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری این جشن در ورزشگاه حافظیه پر سال قبل، گفت: امسال به دلایل مختلف، ورزشگاه شهدای ارتش برای برگزاری انتخاب شده که با حضور مداحان و مهمانان کشوری از ۷ ونیم شب آغاز می‌شود، اما در‌های ورزشگاه از حدود ساعت ۴ باز این و مردم می‌توانند وارد شوند.

جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمد بن موسی (ع) با بیان اینکه این برنامه یک کار قرارگاهی با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی، اعم از شهرداری، سپاه، اورژانس، سازمان تبلیغات، ارتش، اداره ارشاد، و دیگر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود، افزود: همه دست به دست هم دادیم تا یک جشن باشکوه و خاطره‌انگیزی را برای مردم عزیز رقم بزنیم.

سرهنگ علیپور با اشاره به برگزاری مهمانی کیلومتری در سوم یا چهارم‌تیرماه، تاکید کرد: این کار قشنگی بود که قبلا در تهران برگزار شد و بازخورد خیلی خوبی هم داشت و ما هم پیش‌بینی کردیم از پل باغ صفا تا حسینیه امام خامنه‌ای در دو طرف خیابان با نوامبر و غرفه‌های متعدد، این برنامه مردمی را برگزار کنیم.

او با بیان اینکه زیرساخت اولیه را قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی (ع) با کمک شهرداری و برخی دس گاه‌های دیگر تامین می‌کند، افزود: پذیرایی از مردم در قالب برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، پذیرایی شیرینی و شکلات و اغذیه، شهربازی، سرگرمی، سرود، و فعالیت‌های هنری، توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمد بن موسی (ع) با بیان اینکه ۲۰۰ غرفه در طول مسیر مهمانی کیلومتری تحویل ۷۰ موکب مردمی مستقر می‌شود، از ساعت ۵ بعدازظهر روز ۴ تیرماه این مهمانی آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

سرهنگ علیپور با دعوت از عموم مردم برای حضور در این مهمانی بزرگ، با اشاره به اینکه چنین کاری برای اولین بار در شهر شیراز انجام می‌شود، تصریح کرد: در کنار این برنامه بزرگ در ۴ تیرماه، همزمان بزرگترین اطعام متبرک عید غدیر در کشور، و حتی در جهان اسلام با ۱۱۰ هزار پرس غذا در شب عید غدیر و در‌پارک خلدبرین شیراز را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه در این برنامه، قرارگاه احمد بن موسی (ع) با همکاری سازمان تبلیغات و شورای هیئات مذهبی فارس، برنج و‌کوشت را در اختیار هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و مساجد قرار دادیم، ادامه داد: این گروه‌ها وسایل پخت و پز خود را در پارک مستقر کرده و پخت را انجام داده و برای توزیع، به حوزه جغرافیایی مدنظر خودشان که ممکن است مسجد یا محله خود، یا نیازمندان تخت پوشش باشد، منتقل می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمد بن موسی (ع) با بیان اینکه بنا بر اعلام کشوری، بزرگترین اطعام غدیر امسال در شهر شیراز انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی ما این است که چیزی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دیگ برای پخت و پز به پارک خلدبرین آورده شود و از سی عید عملیات پخت آغاز شود، تصریح کرد: تعدادی از هیئات که توزیع غذای روز عید دارند، تا صبح کار پخت را تمام کرده و تعدادی که برای شب توزیع دارند، تا ظهر کار را به اتمام می‌رسانند.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه برنامه روز عید با محوریت دفتر امام جمعه و در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) صبح تا ظهر با عناوین بیعت علوی و اطعام غدیر برگزار می‌شود، افزود: حسن خاتم برنامه‌های دهه ولایت و امامت هم برنامه شادپیمایی است که عصر روز عید غدیر از میدان شهدا تا حرم مطهر برگزار می‌شود.

او گفت: برنامه‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود، زژقی است برای دهه محرم، چراکه معتقدیم دروازه ورود معنوی و آمادکی بهتر و بیشتر برای این ماه عزیز، گرامیداشت درست و درخور شأن عید بزرگ شیعیان است.

نظر شما