شناسهٔ خبر: 67293615 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سیدمحمد ذوالفقاری تشریح کرد:

19 ویژه برنامه دهه ولایت در پنج بخش برای زائران غیرایرانی

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از برگزار ۱۹ ویژه برنامه دهه ولایت در پنج بخش برای زائران غیرایرانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی امروز جمعه یکم تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مدیریت زائرین غیرایرانی همچون سالیان گذشته با برگزاری برنامه‌های متنوع می‌کوشد تا در بزرگداشت اعیاد الهی به ویژه عید غدیرخم سهیم باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این مدیریت به مناسبت دهه مبارک ولایت، عید سعید قربان، ولادت با سعادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیرخم «عید ولایت» ویژه برنامه‌های متنوعی را متناسب با زائرین غیرایرانی به تفکیک مناطق جغرافیایی و زبانی، شامل پنج منطقه شبه‌قاره، غرب آسیا، آسیای مرکزی، شبه قاره و اروپا در رده‌های سنی مختلف از کودکان تا بزرگسالان در دو گروه آقایان و بانوان برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با رویکرد نشر آموزه‌های دینی و معرفتی و تأکید بر معارف رضوی در قالب‌های مختلفی نظیر دعای عرفه که برگزار کرده‌ایم، سخنرانی، شب شعر، نمایشگاه خطاطی و نقاشی، مسابقه حفظ خطبه غدیر، نشست تخصصی، گردآوری و انتشار موشن‌گرافی، انتشار کلیپ، تولید و انتشار محتوای صوتی و تولید نماهنگ و مستند و ... برگزار خواهد شد.

ذوالفقاری افزود: ۱۹ ویژه برنامه علاوه بر خدمات روزانه‌ای که به کاروان‌ها و گروه‌های زیارتی ارائه می‌شود، پیش‌بینی و تدارک دیده شده است که ویژه برنامه‌های دهه ولایت به تفکیک بخش‌های مختلف مدیریت زائرین غیرایرانی به شرح ذیل است؛

بخش غرب آسیا (عرب زبانان)

قرائت دعای پُرفیض عرفه که در روز عرفه بعد از نماز ظهر و عصر در رواق دارالمرحمه توسط آیت‌الله الصافی برگزار شد.

جشن دهه ولایت از ۲۸ خردادماه تا ۵ تیر بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن غدیر با حضور سخنرانان و مادحین معروف جهان عرب. 

برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر ویژه بانوان عرب زبان. 

نمایشگاه خطاطی و نقاشی ویژه نوجوانان غیرایرانی از ۱۴ کشور جهان در تاریخ ۲ و ۳ تیرماه واقع در نگارخانه صحن غدیر.

بخش شبه قاره (اردو زبانان)

سلسله جشن‌های دهه ولایت با عنوان «در پرتوی ولایت» از ۲۷ خرداد تا ۵ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق غدیر. 

جشن ویژه نوجوانان دختر جهان اسلام با عنوان «من علوی هستم» در رواق غدیر شامل؛ اجرای نمایش، سرود، رنگ آمیزی و نقاشی، مسابقه و پرده‌خوانی.

برگزاری نشست تخصصی با حضور فرهیختگان اردو زبان ۴ تیر ماه ساعت ۱۰ صبح در محل اتاق جلسات واقع در باب‌الهادی با سخنرانی مدیریت زائران غیرایرانی همراه پرسش و پاسخ.

ویژه برنامه محفل ادبی(مداحی، شعرخوانی و قصیده خوانی) در تاریخ ۴ تیر بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق غدیر.

برگزاری جشن ویژه بانوان با عنوان «بانوی علوی» در تاریخ ۳ تیر ساعت ۱۶ در رواق غدیر شامل مدیحه سرایی، همخوانی و اجرای سرود به زبان اردو، سخنرانی، مسابقه، پرده خوانی و توزیع تبرکی و فرهنگی.

بخش آسیای میانه (آذری زبانان)

پخش زنده برنامه‌های معارفی به زبان آذری از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی از مورخ ۲۸ خرداد لغایت ۵ تیرماه هر شب ساعت ۱۹ الی ۲۰ در محل استودیوی تصویربرداری صحن آزادی.

برگزاری سلسله جلسات تبیین جایگاه امامت و ولایت برای زائرین آذری و ترک زبان غیرایرانی(خدمت رسانی به کاروان‌های زیارتی) از ۲۸ خردادماه تا ۵ تیر هر روز ساعت ۱۰ الی ۱۳ در رواق دارالرحمه شامل: آداب زیارت، سخنرانی، مداحی، حرم گردی، و اهدای محصولات فرهنگی.

بخش اروپا و آسیای میانه (انگلیسی زبانان)

جلسات سخنرانی به زبان انگلیسی ویژه برنامه عید قربان و عید غدیر در صفحات فضای مجازی ۲۷ خرداد و ۳ تیرماه ساعت ۱۸ توسط حجت‌الاسلام احمدی.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: این مدیریت به مناسبت عید قربان ویژه برنامه‌هایی را در رواق ملل برگزار کرده و ویژه برنامه به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) در تاریخ ۲ تیر از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ در همین رواق و همچنین نشست تخصصی به مناسبت عید غدیر در تاریخ ۵ تیرماه ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ در محل اتاق فاطمیون واقع در باب الهادی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما