شناسهٔ خبر: 67267419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رئیس ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت فارس مطرح کرد؛

برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان فارس با یاد و خاطره شهدای خدمت

حجت‌الاسلام ملک مکان از برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان فارس با یاد و خاطره شهدای خدمت خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، رئیس ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت فارس در نشست هماهنگی دهه امامت و ولایت در شیراز با تشریح برنامه‌های این دهه در استان فارس پرداخت و گفت: برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان طی یک ماه از اول تا پایان ذیحجه برگزار می‌شود و منحصر به دهه امامت ولایت نیست.
 
وی اهم این برنامه‌ها را برشمرد و افزود: همایش بزرگ حامیان و یاوران غدیر و رابطین شهرها و شهرستان‌های استان فارس یکی از این برنامه‌هاست که برنامه مذکور در روز اول ذیحجه در شهر شیراز و با سخنرانی آیت‌الله اختری، عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر، آیت‌الله ملک حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان و محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام ملک‌مکان برگزاری جشن و لیگ سرود و آواخوانی غدیر در آرامگاه سعدی با حضور گروه‌های سرود برتر کشور در روز ۲۸ خردادماه را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: مسابقات گروه‌های سرود در موضوع غدیر برگزار شده که گروه سرود شهرستان آباده در این زمینه مقام اول کشوری را کسب کرده است و به همین دلیل استان فارس میزبان این برنامه خواهد بود.
 
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت فارس از برگزاری جشنواره ملی شعر غدیر با حضور شاعران کشوری در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه در روز ۲۹ خردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در ساختمان بنیاد بین‌المللی غدیر شیراز با حضور شاعران ۲۴ استان کشورمان برگزار می‌شود.
 
وی برپایی جشن بزرگ خانوادگی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، با حضور ۲۰ هزار نفر در ورزشگاه شهدای ارتش در روز ۳۱ خردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با اطعام علوی را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.
 
حجت‌الاسلام ملک‌مکان بیان کرد: همچنین اجلاس بین‌المللی غدیر، ۲ تیرماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور مهمانان خارجی از کشورهای یمن و کلمبیا و سخنرانی اساتیدی مانند آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، آیت‌الله اختری، آیت‌الله دژکام و آیت‌الله ملک‌حسینی از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
 
وی از پخت ۱۱۰ هزار دست غذا در شب عید غدیر در پاک خلدبرین شیراز و توزیع آن در بین مردم محلات مختلف شیراز در روز عید غدیر خبر داد و افزود: این پخت و اطعام علوی توسّط گروه‌های مردمی، اصحاب مساجد و هیئات مذهبی شهر شیراز انجام خواهد گرفت. در این مراسم حدود ۴۰۰ دیگ پخت غدا طبخ خواهد شد و حدود ۱۷ تن برنج پخت و توزیع می‌شود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه در اکثر امامزادگان استان نیز پخت و توزیع غذا و اطعام علوی صورت خواهد گرفت و در همه شهرستان‌ها و شهرهای استان نیز اطعام علوی و پخت و توزیع غذا انجام می‌گیرد، می‌توان گفت بزرگترین برنامه پخت غذا در کشور و بلکه جهان به مناسبت عیدغدیر در استان فارس و شهر شیراز انجام می‌شود.
 
به گفته وی، برپایی جشن یک کیلومتری در شهر شیراز در روز ۴ تیرماه از پل باغ صفا تا میدان آزادی(مجتمع امام خامنه‌ای) با حضور و برپائی حدود ۲۰۰ موکب پذیرایی، تبیینی، اجرای گروه‌های سرود و سرگرمی‌های متنوع و مختلف برای کودکان و نوجوانان که با حضور اقشار محتلف مردم از ساعت ۱۶ تا پاسی از شب این جشن کیلومتری و خیابانی برگزار خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام ملک‌مکان با یادآوری اینکه همه برنامه‌ها، جشن‌ها و برپایی موکب‌ها بر پایه مردم محور است، گفت: حضور اقشار مختلف مردم در مراسم عید و جشن بزرگ در روز عید غدیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با خطبه‌خوانی غدیر، مداحی و... مراسم ویژه تمسک به ولایت و عقد اخوت و برنامه‌های متنوع دیگر با حضور آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، گروه‌ها و هیئات ورزشی و اطعام بیش از ۱۵ هزار طعام علوی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در ظهر روز عدیر غدیر ۵ تیرماه از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
 
وی با بیان اینکه پویش هر خانه و هر مغازه یک پرچم از جمله برنامه‌های دیگر است که برای بزرگداشت غدیر انجام خواهد شد، گفت: قرار است جشن غدیر با همکاری تمامی خانواده‌ها و با نصب پرچم بر سر درب منازل، مغازه‌ها و... انجام شود. همان‌طور که در ایام محرم معمولاً سردرب هر منزلی یک پارچه مشکی نصب می‌شود، مردم برای غدیر نیز همت کرده و پرچم‌هایی با محتوای غدیر و رنگارنگ درب منازل خود نصب کنند تا این عید بزرگ احیا شود و فراموش نشود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: همچنین شادپیمایی مردمی و هیئات مذهبی عصر روز عید غدیر ۵ تیرماه از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و انتهای خیابان ۹ دی و توزیع کیک چند هزارنفری غدیر بین شرکت‌کنندگان در این مراسم از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
 
وی یادآور شد: جشن‌های غدیر در همه شهرها و شهرستان‌ها و روستاهای بزرگ استان همراه با برنامه‌های متنوع، شادپیمایی، پیاده‌روی‌های خانوادگی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی، کتابخوانی، اجرای سرودهای خیابانی، مداحی و ... به صورت مردم محور برگزار خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام ملک مکان با بیان اینکه طی ۱۰ شب دهه امامت و ولایت جلسات تبیینی و سخنرانی همراه با برنامه‌های شاد در محل بنیاد بین‌المللی غدیر شیراز با سخنرانی اساتید کشوری و استانی برگزار خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) برای بزرگداشت عید غدیر به هر نحوی که می‌تواند مشارکت داشته باشد.
 
رئیس ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت فارس با تصریح اینکه برگزاری جشن در مساجد، امامزادگان، محلات و پارک‌ها توسط مردم می‌تواند فضای شهرمان را علوی کرده و این عید بزرگ بیش از پیش بزرگ و گرامی داشته شود، افزود: با توجه به اینکه در آستانه ایام اربعین شهدای خدمت هم هستیم ضرورت دارد در این جشن‌ها یاد و نام شهدای خدمت به خصوص خادم‌الرضا(ع) و شهید خدمت و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید و عزیزش فراموش نیز نشود.

نظر شما