شناسهٔ خبر: 67273637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان

رشد بیش از ٢ برابر خرید تضمینی گندم در گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از رشد ۲۱۱ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در این استان به ۹۸۵ هزار تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا روح‌الله مهری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین آمار رسیده تا شامگاه دیشب، ۹۸۵ هزار تن گندم در گلستان خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان امشب به یک میلیون تن برسد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم در استان گلستان است، افزود: در حال حاضر برداشت گندم به شرقی‌ترین نقطه استان گلستان و در شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه در حال انجام است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده صف‌های خرید گندم در استان برچیده شده و کشاورزان بدون هیچ مشکلی محصول خود را تحویل مراکز خرید می‌دهند.
مهری گفت: در حالی که در ۳۰ خرداد ماه پارسال ۴۶۶ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده بود این آمار در مدت مشابه امسال با رشد ۲۱۱ درصدی به ۹۸۵ هزار تن رسید.
وی به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران گلستانی نیز اشاره کرد و توضیح داد: خرید تضمینی گندم کشاورزان گلستانی از اول خرداد ماه جاری شروع شده و هنوز روند پرداخت مطالبات این دسته از گندمکاران آغاز نشده است.
به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان؛ دولت سیزدهم در یک اقدام قابل تقدیر و بی‌سابقه، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکارانی که تا ۲۷ اردیبهشت ماه امسال گندم خود را تحویل مراکز خرید دادند را پرداخت کرد و همه دغدغه مسوولان پرداخت به موقع مطالبات سایر گندمکاران است.
مهری مطالبات گندمکاران گلستانی از دولت را ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بارش‌های مطلوب و همچنین مبارزه اصولی با آفات و بیماری‌ها امسال میزان تولید گندم را در گلستان افزایش داد.
استان گلستان با توجه به برخورداری از زمین‌های مستعد، نقش به سزایی در تولید محصول راهبردی گندم در کشور با سطح زیر کشت سالانه بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ هزار هکتار در شرایط عادی و به دور از خشکسالی دارد.
اقتصاد اصلی گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت بر پایه کشاورزی استوار بوده و در ۶۶۷ هزار هکتار زمین استان اعم از زراعی و باغ فعالیت کشاورزی انجام می‌شود.
بیشترین تولید گندم در استان گلستان مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بوده که به یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن رسیده بود.

۴۶

نظر شما