شناسهٔ خبر: 67273166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار یزد:

پردیس فرهنگی در یزد ساخته می‌شود

استاندار یزد از تصویب ساخت پردیس فرهنگی و مصلای شهر یزد در نشست شورای مسکن استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه کلیات طرح پردیس فرهنگی در ترمینال قدیم یزد مصوب شد، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های مهم شهر یزد وجود چنین فضای فرهنگی شهر یزد است.

وی افزود: سرانه‌های فرهنگی یزد بسیار پایین است و این اقدام تحولی که توسط امام جمعه یزد دنبال می‌شود را همه مسئولان در شورای مسکن مورد تأیید قرار دادند؛ کلیات این طرح تصویب و به شهرداری اجازه داده شد تا فرایند اجرایی را شروع کند.

استاندار یزد تصریح کرد: همه دستگاه‌های استان حمایت خواهند کرد تا یک مجموعه فاخر فرهنگی شامل مصلی، کتابخانه، مجتمع تجاری، هتل و دیگر فضاها ساخته شود.

فاطمی همچنین با اشاره به ثبت نام جدید از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: سامانه طرح نهضت ملی مسکن به زودی برای متقاضیانی که نتوانستند ثبت نام کنند، باز می‌شود.

وی در رابطه با نرخ اجاره بها هم اظهار کرد: تاکنون قانونی را نداشتیم که به وسیله آن با اجاره بهای غیرمتعارف برخورد کنیم، ولی هم اکنون این قانون مصوب شده و به استان اجازه دادند که متناسب با نرخ تورم یک افزایش مطلوب و قابل قبولی در نظر گرفته شود.

استاندار یزد افزود: اگر از این میزان اجاره بها بیشتر دریافت شود، حتماً برخورد لازم توسط تعزیرات و مراجع قضائی صورت می‌گیرد که این هم مساله به زودی بعد از تصویب شورای عالی مسکن به استان اعلام خواهد شد.

منبع: صدا و سیما

نظر شما