شناسهٔ خبر: 67272953 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی از فرودگاه سردارجنگل رشت - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل فرودگاه گیلان از رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی از فرودگاه سردارجنگل رشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن میر حسینی از رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی در این فرودگاه خبر داد و اظهار کرد: از شهریورماه سال ۱۴۰۱ پرواز مسیر نجف اشرف توسط شرکت هواپیمایی پویا به صورت برنامه‌ای در لیست پروازهای این فرودگاه قرار گرفت و به صورت متناوب در ایام خاص در طول سال بر تعداد آن افزوده گردید و از اواسط خرداد ماه سال جاری نیز شرکت هواپیمایی عراقی اقدام به برقراری پرواز در مسیر بغداد کرد.

مدیر کل فرودگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان گیلان افزود: با ورود شرکت هواپیمایی خارجی به فرودگاه رشت و رایزنی‌هایی که توسط چند شرکت گردشگری داخلی صورت گرفت و همچنین استقبال خوب گردشگران عراقی، علاوه بر پروازهای مسیر نجف و بغداد، پرواز مسیر بصره نیز از فرودگاه رشت برقرار گردید و هم اکنون از سه شهر عراق به فرودگاه گیلان پرواز صورت می‌پذیرد.

میرحسینی گفت: پروازهای مسیر بغداد در هفته جاری به ۲۰ پرواز رفت و برگشت افزایش پیدا نموده و تعداد پروازهای مسیر نجف نیز به ۶ پرواز رفت و برگشت ارتقا که توسط شرکت‌ها در حال انجام است.

وی افزود: با احتساب پروازهای مسیر بصره در حال حاضر ۲۸ پرواز خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت به صورت هفتگی انجام می‌پذیرد که از رشد ۱۴۰۰ درصدی برخوردار شده است.

میرحسینی گفت: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده و دارای موقعیت ارتباطی ممتازی به لحاظ قرارگیری در حاشیه دریای کاسپین و مسیر کریدور شمال - جنوب می‌باشد که با قرار گرفتن در فاصله بسیار کم از شهر رشت به عنوان سومین شهر گردش پذیر ایران و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی، از لحاظ دسترسی شهری یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌آید.

نظر شما