شناسهٔ خبر: 67269792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد

برقراری پرواز رشت بصره از فرودگاه گیلان/ رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی

طاهره رفعتی

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه پروازهای خارجی فرودگاه سردار جنگل رشت ۱۴ برابر شد، گفت: برای اولین بار پرواز مسیر بصره نیز از فرودگاه سردار جنگل برقرار شد.

صاحب‌خبر -

سید محسن میرحسینی امروز، ۳۰ خردادماه در گفت وگو با خبرنگاران، از برقراری یک مسیر جدید پروازی در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و عنوان کرد: مسیر جدید پروازی بصره - رشت - بصره برای اولین بار برقرار شده است.

وی افزود: این پرواز توسط شرکت هواپیمایی العراقیه برقرار شده و تا زمانی که مورد استقبال باشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به اینکه این فرودگاه از امکانات خوبی برای پذیرش پروازهای بین المللی برخوردار است و استانداردهای بین المللی لازم را داراست، گفت: پروازهای خارجی فرودگاه رشت در حال حاضر به شهرهای بغداد، نجف اشرف و بصره و پروازهای داخلی به مقاصد تهران، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز، اصفهان و مشهد مقدس انجام می شود.

میرحسینی از رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت خبر داد و بیان کرد: از شهریورماه سال ۱۴۰۱ پرواز مسیر نجف اشرف توسط شرکت هواپیمایی پویا به صورت برنامه ای در لیست پروازهای این فرودگاه قرار گرفت و به صورت متناوب در ایام خاص در طول سال بر تعداد آن افزوده شد.

وی اظهار کرد: از اواسط خردادماه سال جاری نیز شرکت هواپیمایی عراقی اقدام به برقراری پرواز در مسیر بغداد کرد.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان، ادامه داد: با ورود شرکت هواپیمایی العراقیه به فرودگاه رشت و رایزنی هایی که توسط چند شرکت گردشگری داخلی صورت گرفت و همچنین استقبال خوب گردشگران عراقی، علاوه بر پروازهای مسیر نجف و بغداد، پرواز مسیر بصره نیز از فرودگاه رشت برقرار شد؛ هم اکنون از سه شهر عراق به فرودگاه گیلان توسط ایرلاین های داخلی و خارجی پرواز صورت می پذیرد.

میرحسینی گفت: پروازهای مسیر بغداد در هفته جاری به ۲۰ پرواز رفت و برگشت افزایش پیدا کرده که تمامی آن توسط شرکت هواپیمایی العرافیه انجام می‌گیرد؛ تعداد پروازهای مسیر نجف نیز به ۶ پرواز رفت و برگشت ارتقا پیدا کرد که توسط شرکت های پویا و پارس ایر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب پروازهای مسیر بصره در حال حاضر ۲۸ پرواز خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت به صورت هفتگی انجام می‌پذیرد که از رشد ۱۴۰۰ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش ایسنا، فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده و دارای موقعیت ارتباطی ممتازی به لحاظ قرارگیری در حاشیه دریای کاسپین و مسیر کریدور شمال - جنوب می باشد که با قرار گرفتن در فاصله بسیار کم از شهر رشت به عنوان سومین شهر گردشگرپذیر ایران و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی، از لحاظ دسترسی شهری یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌آید.

انتهای پیام

نظر شما