شناسهٔ خبر: 67309827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مدیرعامل تاپیکو: طرح‌های توسعه‌ای نباید متوقف شوند

نشست ویژه بررسی و رصد عملکرد سه ماهه شرکت‌های تابعه تاپیکو با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپ‌نیوز)، نشست ویژه بررسی و رصد عملکرد سه ماهه (فصل بهار) شرکت‌های تابعه تاپیکو با حضور بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، مدیران عامل شرکت‌ها و مدیران ارشد تاپیکو در محل ساختمان این شرکت برگزار شد.

در این جلسه 4 ساعته که به‌صورت صریح، صمیمانه و شفاف برگزار شد، آخرین وضعیت عملکرد تولید، صادرات، درآمد عملیاتی و سود خالص، برگزاری مجامع و صورت‌های مالی، پروژه‌های توسعه‌ای و پرونده‌های مهم مولد سازی  و حقوقی همه شرکت‌های تابعه تاپیکو با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و مدیران و کارشناسان مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در این جلسه با بررسی عملکرد 3 ماه نخست 1403 شرکت‌های تابعه هلدینگ، تذکرات و دستورات لازم برای تحقق جهش تولید، افزایش درآمد عملیاتی، سود خالص و صادرات و رفع مشکلات و تکالیف مربوط به مجامع و امثالهم در شرکت‌های تابعه را صادر کرد.

افقهی با اشاره به گزارش‌های حسابرسی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، از مدیران عامل شرکت های تابعه تاپیکو خواست تا در راستای این گزارش،  و با طراحی ساز و کار لازم به سمت افزایش سودآوری و  تحقق اهداف بودجه‌ای حرکت کنند.

جهش تولید، افزایش سود عملیاتی و درآمد خالص و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای براساس برنامه زمان‌بندی‌شده از دیگر مطالبات افقهی از مدیران عامل شرکت‌های تابعه در این جلسه بود.

وی تاکید کرد: مدیران عامل و هیات مدیره‌های شرکت‌های تابعه باید توجه داشته باشند، با اتخاذ تدابیر لازم، به سود عملیاتی و درآمد خالص مورد نظر دست یابند.

افقهی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران عامل شرکت‌های تابعه تاپیکو باید دنبال تحقق اهداف صادراتی باشند، اظهار داشت: در سال 1403 با همین شرایط موجود، باید جهش تولید در شرکت‌های تابعه اتفاق بیفتد که این امر همراهی و کوشش و تلاش شبانه روزی مدیران عامل شرکت‌ها را می طلبد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) خواستار اجرای پروژه‌های توسعه‌ای براساس برنامه زمان‌بندی شد و اظهار داشت: فرهنگ اجرای پروژه‌ در این هلدینگ بزرگ باید تغییر و پیشرفت مستمر پروژه‌ها براساس برنامه‌زمان‌بندی انجام شود، ضمن اینکه در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای بزرگی همچون پترو الفین با نگاه آینده نگرانه، بازبینی اساسی صورت گیرد. 

وی در ادامه از اعلام آمادگی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برای ورود به پروژه‌های توسعه ای تاپیکو خبرداد و گفت: در شرایط تورمی، طرح‌های توسعه‌ای نباید متوقف شوند و با قدرت ادامه پیدا کنند.

افقهی در ادامه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه گفت:«باید مسائل را فورا حل و فصل کنید و برای تحقق اهداف بجنگید.»

وی ادامه داد: در این راستا، برای نخستین بار با کمک مدیرعامل محترم شستا، وضعیت تسهیلات معوق چند میلیارد دلاری شرکت نفت ستاره خلیج فارس را تعیین تکلیف کردیم و این پرونده مهم پس از 15 سال بسته شد و راه برای ورود این شرکت بزرگ به بازار سرمایه فراهم شد.

افقی تصریح کرد: برای برطرف کردن چالش موجود، جلسات کارشناسی متعدد و فشرده‌ای بین مدیران ارشد تاپیکو و بانک مرکزی برگزار شد که نهایتا خوشبختانه با ورود شخص رئیس کل بانک مرکزی و معاون محترم ارزی، این معضل ١۵ ساله برطرف شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با بیان اینکه معاونان مالی شرکت‌های تابعه باید نسبت به بندهای بازرسی و حسابرسی حساس باشند، تاکید کرد: نظارت مستمر و هفتگی بر روند پرونده‌های حقوقی از دیگر موضوعات مهمی هستند که باید مدیران عامل به آن توجه داشته باشند.

وی از بررسی مجدد گزارش عملکرد شرکت‌ها در ماه آینده خبر داد و گفت: مدیران عامل شرکت‌های تابعه باید در این فرصت یک ماه بتوانند نسبت به اصلاح وضع موجود و افزایش تولید و همچنین حرکت به سمت افزایش سود عملیاتی و درآمد خالص اقدام کنند.

در این جلسه مدیران عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی فن‌آوران، پتروشیمی آبادان، شرکت نفت پاسارگاد، شرکت نفت ایرانول، شرکت پرسی ایران گاز و شرکت ماشین سازی پارس گزارشی از آخرین روند تولید و فروش شرکت‌های خود ارائه کردند.

در این راستا، در این جلسه اعلام شد: با پیگیری شخص مدیرعامل تاپیکو، پروژه موم گیری نفت ایرانول، پروژه تصفیه پساب پتروشیمی خراسان و  پروژه اسید سیتریک کرمانشاه مربوط به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی آماده افتتاح هستند و در آینده‌ای نزدیک این ۳ پروژه مهم به بهره برداری خواهند رسید.

همچنین پیگیری ویژه مدیرعامل پتروشیمی آبادان برای اجرای دقیق مصوبات 8 گانه به منظور بازگشت پتروشیمی آبادان به شرایط عادی از دیگر خواسته‌های افقهی در این جلسه بود.

با اعلام مدیرعامل تاپیکو، علی سیفیان، عضو هیات مدیره و قائم مقام این هلدینگ بزرگ به عنوان نماینده تام الاختیار مدیرعامل معرفی شد تا به صورت ویژه مسائل و مشکلات پتروشیمی آبادان را پیگیری کند.

نظر شما