شناسهٔ خبر: 67272939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پزشکیان: باید با هم مملکت را درست کنیم

محمدرضا نورمحمدیان

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: عده‌ای با یک نگاه و تفکر حتی اگر نابغه باشند که نیستند، نمی‌توانند مردم ایران را نادیده بگیرند و فکر کنند که آنها آقا بالاسر هستند و هر تصمیم که گرفتند، دیگران باید اطاعت کنند؛ خواب این را باید ببیند و این امکان‌پذیر نیست مگر با حضور همه.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در گردهمایی انتخاباتی ستاد استان تهران این نامزد انتخابات که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه ما برای ایران باید با هم وحدت کنیم، گفت: قدرت در وحدت است نه در تفرقه و دعوا؛ بیایید با هم با وحدت و انسجام حرف بزنیم نه اینکه حرفی بزنیم که با هم دعوا کنیم.

وی با اشاره به حاشیه‌های جلسه امروز برنامه میزگرد فرهنگی که با حضور او و ۲ تن از مشاورانش در شبکه ۲ سیما برگزار شد، تاکید کرد: با اتفاقاتی که افتاد هیچ وقت نمی‌شود مملکت را درست کرد؛ باید همدیگر را تحمل کنیم چرا در وسط کار کاری می‌کنیم که توهین و افترا و بحثهای مختلف مطرح شود. به هر حال صحنه نامناسبی بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آنچه می‌تواند میثاق مشترک باشد قانون اساسی است؛ باید در مقداری که قانون اساسی را می‌پذیریم دست به دست هم بدهیم و به اصولی که درباره آن مسأله نداریم اجرا کنیم و سپس وقتی به رشد و توسعه رسیدیم روی مواردی که روی آن مسأله داریم، کار کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه من می‌خواهم سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را اجرا کنم، گفت: برخی به من انتقاد می‌کنند که چرا می‌گویی برنامه من اجرای برنامه توسعه است؛  آیا اینکه ما می‌خواهیم در منطقه اول باشیم و فقر را در جامعه از بین ببریم و عدالت را در جامعه پیاده و فاصله و شکاف‌ها را حذف کنیم، حرف بدی است؟ آیا اینکه ما روی حرف بایستیم و بگوییم هیچ بی عدالتی و هیچ قوم و حزب و  جبهه‌ای را نخواهم پذیرفت حرف بدی است؟ به همان آدمهایی که می‌خواهند ما را به اسم ضد ولایت از میدان به در کنند، ما بگوییم که ما ولایت مدار هستیم ولی عدالت و انصاف را می‌خواهیم و از تبعیض بیزاریم و قلدری را نمی‌پذیریم؛ حرف بدی است؟ بیایید اجازه ندهیم دیگران بخاطر چند بند، ما و شما را از میدان حذف کنند؛ تحمل کنیم و با هم باشیم و در همین چارچوب دست به دست هم بدهیم و ایرانی آباد و سربلند بسازیم که تبعیض از آن دور باشد.

وی عنوان کرد: ما عدالت را می‌خواهیم و دین آمده است که عدالت را در جامعه پیاده کند؛ قرآن می‌گوید حتی باید در مقابل دشمن هم با عدالت رفتار کنیم؛ ما باید حق قومیت‌ها، محرومین و کسانی که در روستاها زندگی می‌کنند را طلب کنیم و به دنبال تحقق آن باشیم. چرا در مملکت ما عده‌ای برای خود سفره پهن می‌کنند اما به مردم که می‌رسد دیگر سفره‌ای وجود ندارد؟ ما نباید برای خودمان سفره پهن کنیم اما به مردم که رسید، بگوییم که پول نداریم و باید با هم تحمل کنیم؛ ما باید با هم مملکت را درست کنیم؛ عده‌ای با یک نگاه و تفکر حتی اگر نابغه باشند که نیستند، نمی‌توانند مردم ایران را نادیده بگیرند و فکر کنند که آنها آقا بالاسر هستند و هر تصمیم که گرفتند، دیگران باید اطاعت کنند؛ خواب این را باید ببینند و این امکان پذیر نیست مگر با حضور همه؛ رای ندادن یعنی رای دادن به اقلیتی که بنشیند و با فرض اینکه ما مردم هستیم، برای مردم تعیین تکلیف کنند.

به گزارش ایسنا، در این گردهمایی علی تاجرنیا رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران مسعود پزشکیان اظهار کرد: ما اینجا با دکتر مسعود پرشکیان پیمان می‌بندیم تا آخرین روز و لحظه او را همراهی خواهیم کرد که یک حماسه دیگری را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور هستند،‌ گفت: دولت چهاردهم باید عدالت را درباره زنان رعایت کند.

عباس آخوندی فعال سیاسی نیز در این گردهمایی طی سخنانی با بیان اینکه «ایران میراثی در اختیار ماست که باید آن را ارج بنهیم»، اظهار کرد: چشم تک تک ایرانیان در سراسر ایران به حرکتی است که شروع کردیم و می‌خواهیم ایران را آباد و آزاد کنیم و دولت ملی ایران را مستقر کنیم. ملت ایران در این مدت احساس بی پناهی می‌کنند، امیدواریم که با پیروزی پزشکیان دولت ملی در ایران مستقر شود.

وی افزود: تبعیض میان زن و مرد و اقوام و مذاهب و ادیان، همچنین شهروندی درجه دو باید پایان بپذیرد. همه شهروند ایران هستند و ما تنها یک ایران داریم. ایران را با برادری و بازگشت به ایده ایران آباد خواهیم کرد. چهارراه ایران به روی همه جهان باز خواهد بود.

این فعال سیاسی همچنین با تاکید بر اینکه برای توسعه ایران همه فعالان اقتصادی هم اندازه شوند و آنچه موثر است، رقابت سالم است، گفت: باید از این فرصت طلایی استفاده و در این انتخابات شرکت کنیم تا با حضور گسترده پای صندوقهای رای با رای به پزشکیان آغاز تحولات جدید را در ایران رقم بزنند.

حمیده زرآبادی فعال سیاسی نیز در سخنانی اظهار کرد: خیلی از ما در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ شرکت نکردیم اما امروز در کنار پزشکیان ایستادیم چون او شجاع، صادق و وطن پرست هستند.

وی همچنین با بیان اینکه «ما برای ایران و ایرانیان به دکتر پزشکیان رای خواهیم داد»، اظهار کرد: ما حق زندگی می‌خواهیم، امروز زنان از زندگی روزمره حذف می‌شوند؛ ما حق اعتراض و حق انتقاد می‌خواهیم.

یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت مسیحیان آشوری در ادوار ششم تا دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «من از تبار قومی آمدم که سرزمینم را مهد تمدن خوانده‌اند»، عنوان کرد: بیش از دو دهه است که آقای پزشکیان را می‌شناسم و اینجا هستم تا بگویم خرسندیم که دغدغه آقای پزشکیان ایران و ایرانی است و با انتخاب او به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور اتفاقات زیبایی در انتظار ایران عزیز خواهد بود. وظیفه همه است که در انتخابات ۸ تیر پای صندوق های رای حاضر شده، دشمنان ایران عزیز و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی را ناامید کنند تا بدانند اجازه نمی‌دهیم دیگران و اجنبی‌ها برای ما تعیین تکلیف کنند.

محمدرضا جلایی‌پور یکی دیگر از فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز در این گردهمایی از پزشکیان خواست که قول بدهد که ۳ زن در جلسات کابینه او حضور داشته باشند،  یک هموطن مدیر اهل تسنن عضو کابینه دولت باشند و لااقل دو استاندار اهل سنت باشند.

در ادامه این گردهمایی سپنتا نیکنام فعال سیاسی نیز گفت: یکی از دلایلی که باعث شد از دکتر پزشکیان حمایت کنم این است که بگویم اگرچه رفتن به هزاران دلیل احتیاج دارد اما ماندن به یک دلیل کافیست و آن امید است. دلیل دیگر من برای حمایت از دکتر پزشکیان و حضور در جلسه امروز این بود که تاکید کنم که در این کشور، اقوام، ادیان و سلیقه‌های مختلف هست و ما باید به همه اینها به یک چشم نگاه کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه نیز در این گردهمایی به عنوان یکی دیگر از سخنرانان گردهمایی ستاد انتخاباتی استان تهران مسعود پزشکیان در سخنانی تاکید کرد: امروز در جهانی نو که دیگر هژمونی جایگاهی ندارد چون انسان جایگاه پیدا کرده است، در جهانی که نمی‌توانند با سلاح‌ها بر مردم حکومت کنند و یک ملت مظلوم در برابر سلاح‌های جهان در غزه ایستادگی می‌کنند و ۸ ماه است یکی از قوی ترین قدرت‌ها نتوانسته از پس مردم بر بیاید، ما باید در ایران قدرت مردم را فریاد بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم همه چیز ما هستند و ما به جز مردم هیچ نداریم، افزود: این مردم‌اند که در طول هزاره‌ها این کشور را در برابر هجوم‌ها و هجمه‌ها حفظ کرده‌اند. هرکس به این مملکت آمده است شکل مردم را گرفته ولی مردم شکل او را نگرفته‌اند. همه سرمایه‌ها مهم است اما مهمترین سرمایه ایران مردم ایران هستند؛ سرمایه را محروم نمی‌کنند، او را آزاد می‌گذارند. ما سرمایه کشور که تاریخ این کشور را حفظ کرده است پاس می‌داریم و می‌رویم و برای خودمان تعیین سرنوشت می‌کنیم.

وزیر پیشین امور خارجه اظهار  کرد: حرف کسانی که ناامیدی را به ما تزریق می‌کنند و می‌خواهند ما در خانه بمانیم یا از ایران برویم را گوش نخواهیم کرد. بلکه همه تندروها را ناامید می‌کنیم چه تندروهای آنطرفی چه تندروها اینطرفی. ایرانی مسلمان با تندروی مخالف است و میانه‌رو است و میانه‌روی نشانه عقل است و تندروی نشانه ضعف است و قدرت در میانه‌روی و در شناسایی فرصت‌ها و بازی بر اساس فرصت است نه بازی بر اساس تهدید و  تهدید فقط برای ترسوها و فرصت برای شجاعان است؛ این ملت، دلاور است نه دلواپس؛ اجازه ندهیم دلواپسان ما را گرفتار یک محیط بسته بدون ارتباط با دنیا که فقط کاسبان تحریم از آن منفعت می‌برند، کنند.

ظریف ادامه‌ داد: این تصمیم را مردم با حضور پای صندوق رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواهند گرفت؛ با این حضور اولاً به دنیا نشان خواهند داد که ایرانی را هیچ گاه تهدید نکنند و همچنین به کسانی که به دنبال ناامیدی مردم هستند و آینده‌شان در بی آیندگی مردم است، نشان خواهند داد که امیدواری‌شان را به ایران و فرزند خوب ایران آقای دکتر پزشکیان از دست نخواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق رای تنها راه ماست و ایران تنها جای ماست، گفت: هرجا برویم ایرانی هستیم و هر ایرانی در هر کجای جهان دلش برای این سرزمین می‌تپد. اجازه بدهیم که این کشور شرایطی را فراهم کند که همه ایرانیان به کشور باز گردند و موج مهاجرت را برعکس کنیم.

وزیر پیشین امور خارجه با بیان اینکه خیلی‌ها دوست دارند که مردم پای صندوقهای رای نروند، اظهار کرد: پای صندوق نرفتن یک انتخاب است و من به این انتخاب احترام می‌گذارم اما می‌خواهم به کسانی که این انتخاب را می‌کنند بگویم که به این نکته هم فکر کنند که رای ندادن در واقع رای دادن به اقلیت پر مدعای پررو است؛ اجازه ندهیم اقلیتی احساس اکثریت کنند و این کار را تنها با انتخاب صحیح پای صندوق رای می‌توانیم انجام دهیم؛ ما شنبه نهم تیر از رئیس‌جمهور پزشکیان استقبال می‌کنیم. ما فقط یک ایران داریم و این ایران را با هم می‌سازیم.

به گزارش ایسنا، جلال جلالی‌زاده نماینده سنندج در مجلس ششم و حسین سلاح ورزی فعال اقتصادی اصلاح طلب نیز از دیگر سخنرانان این گردهمایی بودند.

انتهای پیام

نظر شما