شناسهٔ خبر: 67311931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مصیب نعیمی: ناکامی های اسرائیل با حمله به حزب الله ترمیم نخواهد شد

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- یک کارشناس مسائل منطقه می گوید: رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و مقرراتی پایند نیست. از ابتدای جنگ بار ها شخص نتانیاهو تهدیداتی داشت و حتی عنوان کرده بود که سرتاسر لبنان خط حمله ما خواهد بود. صهیونیست ها از این روحیه جنگ افروزی خود عقب ننشسته اند بلکه پیامد های این حملات آن ها را باز داشته است.

ناکامی های رژیم صهیونیستی با حمله به حزب الله ترمیم نخواهد شد

آقای مصیب نعیمی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سوال که با توجه به تنش های میان اسرائیل و حزب الله آیا این امکان وجود دارد که شاهد وقوع درگیری تمام عیار باشیم؟ در این صورت تحولات منطقه به چه سمت و سویی می رود؟ اسرائیل با شروع این حملات چه اهدافی را دنبال می کند؟ اظهار داشت: قطعا اسرائیل در شرایطی نیست که بتواند جبهه ای با حزب الله باز کند به ویژه که پیام هایی به طور مستقیم و غیر مستقیم به اسرائیل داده شده است فرانسوی ها پیام داده اند و شرایط اسرائیل در موقعیت چنین حمله ای نیست. اگر چنین اتفاقی بیفتد که بعید به نظر می رسد و حتی نظامیان رژیم صهیونیستی با این امر مخالف هستند، قطعا یک موقعیت جدید در منطقه ایجاد می شود زیرا شرایط حزب الله با بقیه طرف ها متفاوت است. امروز هم این طور احساس می شود که ناکامی های رژیم صهیونیستی با حمله به حزب الله ترمیم نخواهد شد و موقعیتی سخت و دشوار برای رژیم صهیونیستی ایجاد می کند.

رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و مقرراتی پایند نیست

وی افزود: رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و مقرراتی پایند نیست. از ابتدای جنگ بار ها شخص نتانیاهو تهدیداتی داشت و حتی عنوان کرده بود که سرتاسر لبنان خط حمله ما خواهد بود. صهیونیست ها از این روحیه جنگ افروزی خود عقب ننشسته اند بلکه پیامد های این حملات آن ها را باز داشته است. آن ها امروز اعلام می کنند که وقوع جنگی جدید با موقعیتی متفوات همراه خواهد بود و منطقه دچار تغییر می شود یعنی این برنامه برایشان وجود دارد. بخش زیادی از شمال فلسطین در تیررس است و مردم این مناطق ماه ها است که آواره هستند و جهان نتوانسته کاری جدی برایشان انجام بدهد. با توجه به پیامد های سخت حملات جدید صهیونیست ها بعید به نظر می رسد آن ها این پروژه را اجرا کنند ولی در صورت حملات جدید وضعیت بدتر از این خواهد شد.

جنگ روانی برای تسلیم شدن طرف مقابل است

وی در مورد اینکه چرا اسرائیل فشار روانی ایجاد می کند و از رویارویی مستقیم با حزب الله لبنان صحبت می کند؟ گفت: یکی از روش های جنگی صهیونیست ها همین است در مورد غزه نیز اعلام کردند که همه جا را ویران می کنند. این جنگ روانی برای تسلیم شدن طرف مقابل است. اسرائیل هر روز در کرانه باختری چنین حرکت هایی دارد یک بخش جدید را می گیرد و تعدادی را بازداشت می کند. این رفتار ها برای فشار بیشتر است تا از طریق فشار و عملیات نظامی به دستاورد های سیاسی که ننتوانسته دست پیدا کند. شاید در مرحله اول با این کار ها بتواند فلسطینی ها را مایوس کند و امروز نیز سعی دارد با ترساندن مردم لبنان و رودررو قرار دادن حزب الله و مردم و دیگر جناح ها فشار ایجاد کند. حزب الله تصمیم اش را گرفته و آغازگر جنگ سراسری نخواهد بود ولی اگر صهیونیست ها جنگ را شروع کنند شرایط به شکل غیر منتظره ای تغییر خواهد کرد.

شاید با تغییر فرماندهی اسرائیل بتوانند به بهانه ای برای پایان این جنگ دست پیدا کنند

نعیمی در مورد اینکه آیا احتمال اتمام جنگ غزه در هفته های پیش رو وجود دارد؟ اهداف اسرائیل از تنش های اخیر چیست؟ تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی این است که به عنوان پیروز جنگ از میدان بیرون بیاید ولی تا امروز موفق نشده است. هر کاری که تا اینجا انجام داده است فشار بر زنان و کودکان و ویران کردن شهر است. هیچ اتفاقی نیفتاده و وعده های رژیم صهیونیستی محقق نشده است. حمایت تسلیحاتی و سیاسی و پشتیبانی تبلیغاتی غرب از صهیونیست ها نیز به سود اسرائیل تمام نشد و امروز آن ها در دو راهی سختی گرفتار شده اند. خواسته های حماس خروج کامل اسرائیل از غزه و آتش بس دراز مدت و بازسازی غزه است بازگردادند امکانات زندگی به غزه خود یک شکست برای اسرائیل به شمار می رود. ادامه این روند منجر به فرسوده شدن رژیم خواهد شد. نیروهای اسرائیل تحلیل رفته اند. ارتش با نیروهای احتیاط تمدید کرده است. باور اکثر جناح های مخالف نتانیاهو بر این است که جنگ غزه ناکام و شکست خورده است. تغییراتی که در کادر رهبری رژیم ایجاد شده و درخواست های جدید برای برکناری نتانیاهو و اختلافی که با وزیر دفاع رژیم نتانیاهو وجود دارد شرایط جدیدی ایجاد کرده است. شاید با تغییر فرماندهی رژیم صهیونیستی بتوانند به بهانه ای برای پایان این جنگ دست پیدا کنند چون این جنگ جز فرسایش رژیم صهیونیستی دستاورد دیگری ندارد.

نظر شما