شناسهٔ خبر: 67272907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار یزد:

زیست بوم علم و فناوری استان یزد، یکی از زیست‌های برتر علم و فناوری ایران است

استاندار یزد زیست بوم علم و فناوری استان یزد را یکی از زیست‌های برتر علم و فناوری کشور ایران دانست و گفت: دانشگاه های استان یزد در حوزه علوم IT، ژئوماتیک و GIS از دانشگاه های مطرح کشور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ نشست مشترک مهران فاطمی و رئیس سازمان زمین شناسی کشور غنا و هیئت همراه برگزار شد و در جریان آن ضمن تبیین ظرفیت‌های استان، در خصوص راه‌های توسعه و تعمیق روابط فی‌مابین گفت‌وگو شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا در بین کشورهای آفریقایی ممتاز است، اظهار کرد: کشور غنا یکی از شرکای تجاری عمده ایران در قاره آفریقا محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های فوق‌العاده استان یزد در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: استان یزد به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های صنعتی، گردشگری، فناوری اطلاعات از ظرفیت قابل توجهی برای تعمیق مناسبات با کشور غنا برخوردار است.

زیست بوم علم و فناوری استان یزد، یکی از زیست‌های برتر علم و فناوری ایران است

استاندار یزد در همین راستا خاطرنشان کرد: استان یزد در حوزه‌های تولید کاشی و سرامیک، تولیدات نساجی و تولید فولاد به ترتیب در رتبه‌های اول، دوم و سوم کشور ایران قرار دارد.

فاطمی در ادامه از آمادگی شرکت‌های استان یزد برای تأمین نیازمندی‌های ملت دوست غنا در حوزه‌های مذکور خبر داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت، گفت: استان یزد به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایران آماده ارائه خدمات به شهروندان غنایی است.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه یزد در حوزه فناوری‌های دانش بنیان می‌تواند با کشور غنا همکاری داشته باشد، اظهار کرد: در جریان سفر شهید آیت الله رئیسی (ره)؛ به غنا در سال گذشته، مذاکرات و تفاهمات مهمی در همین زمینه بین دو طرف صورت گرفته است.

زیست بوم علم و فناوری استان یزد، یکی از زیست‌های برتر علم و فناوری ایران است

فاطمی زیست بوم علم و فناوری استان یزد را یکی از زیست‌های برتر علم و فناوری کشور ایران دانست و اضافه کرد: دانشگاه‌های استان یزد در حوزه علوم IT، ژئوماتیک و GIS از دانشگاه‌های مطرح کشور هستند.

وی در ادامه، از شرکت دانش بنیان سافا به عنوان یکی از مجموعه‌های فعال در استان یزد یادکرد و افزود: این مجموعه تاکنون خدمات ارزنده‌ای را در زمینه «فناوری اطلاعات» به ویژه در حوزه «مدیریت اطلاعات مکانی»، به دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی در سطح کشور ارائه کرده است.

استاندار یزد به مذاکرات انجام شده میان مجموعه‌های سافا و اتاق بازرگانی استان با هیئت غنایی جهت انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری اشاره کرد و از حمایت‌های استان در این راستا خبر داد.

نظر شما