شناسهٔ خبر: 67272836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

صداوسیما اجازه پاسخگویی به فاضلی نداد و میکروفن را قطع کرد

تنش در میزگرد صداوسیما با تهمت کارشناس نزدیک به جلیلی علیه محمد فاضلی، مشاور پزشکیان | واکنش‌ها + فیلم

در میزگرد فرهنگی تهمت اسفندیاری به فاضلی مشاور پزشکیان باعث تشنج شد. کارشناس نزدیک به جلیلی خطاب به فاضلی گفت: آقای پزشکیان، کسی که کنار شما نشسته است به‌دلیل تخلف از دانشگاه اخراج شده است. این‌ها بازی‌های سیاسی است مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.در پی این اظهارات تنشی شکل گرفت که صداوسیما اجازه پاسخگویی به فاضلی نداد و میکروفن وی را قطع کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس نزدیک به جلیلی خطاب به فاضلی گفت: آقای پزشکیان، کسی که کنار شما نشسته است به‌دلیل تخلف از دانشگاه اخراج شده است. این‌ها بازی‌های سیاسی است مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.

در پی این اظهارات تشنجی شکل گرفت که صداوسیما اجازه پاسخگویی به فاضلی نداد و میکروفن را قطع کرد. فاضلی هم با عصبانیت برنامه را ترک کرد.

پزشکیان نیز از اسفندیاری انتقاد کر و خطاب به اسفندیاری گفت: نباید اینجا مسائل شخصی را مطرح کنید. من نمیگویم کار کارشناس درست بوده یا مشاور خود، بلکه اگر با هم اختلاف داریم نباید پشت تریبون بگوییم. نوع گفتگو را بلد نیستید؛ اول خودتان را باید اصلاح کنید.

اولین واکنش فاضلی: هیچ توییتی نزده‌ام؛ صبر می‌کنم و در آرامش خواهم نوشت

فاضلی در این باره نوشت: «من هیچ توییتی نزده‌ام؛ صبر می‌کنم و در آرامش خواهم نوشت.»  

علی ربیعی نیز در واکنش به اتفاقات امشب در میزگرد فرهنگی و تهمت کارشناس نزدیک به جلیلی به فاضلی نوشت: خدا بلند کردن صدا را به بدگویى دوست ندارد، مگر از آن کس که به او ستمى شده باشد.

وی در این باره نوشت: لَّا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا(سوره نساء آیه ۱۴۸) خدا بلند کردن صدا را به بدگویى دوست ندارد، مگر از آن کس که به او ستمى شده باشد، و خدا شنوا و داناست.

واکنش عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی در واکنش به رفتار محمد فاضلی در مقابل کارشناس صداوسیما به شعار انتخاباتیش در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و نوشت: امروز محمد فاضلی در برابر دروغ و ظلم صدا و سیما #زد_زیر_میز.

کنایه عباس عبدی به اسفندیاری کارشناس نزدیک به جلیلی

عباس عبدی نیز نوشت: محمد فاضلی یکی از برجسته‌ترین جامعه‌شناسان ایران است. استادی او در یک دانشگاه افتخاری است برای آن دانشگاه و نه برعکس. تا کنون هم چوب شرافت علمی و آزادگی اخلاقی خود را خورده است. حسادت نسبت به او و تعداد زیاد مخاطبان فرهیخته‌اش ریشه این رفتار است. او سرمایه بی‌بدیل ایران است.

این رسم صداوسیماست

سعید حجاریان نیز نوشت: «این رسم صداوسیماست، غیرحرفه‌ای و بی اخلاق.»

کارشناس مغالظه و مساله را شخصی کرد

محسن برهانی حقوقدان نیز تاکید کرد؛ «به عنوان معلمی که داغ دانشگاه را چشیده است. دکتر فاضلی را درک می‌کنم، ولی اگر جای ایشان بودم، صبوری پیش می‌گرفتم و در دام کارشناس نمی‌افتادم. اما یادمان باشد که شروع کننده ظالمتر است. (البادی اظلم) کارشناس مغالظه و مساله را شخصی کرد.»

رفتاری خلاف عدالت

هاتف صالحی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مسدود کردن میکروفون دکتر محمد فاضلی، بعد از طرح شبهه ناجوانمردانه شهاب اسفندیاری، رفتاری خلاف عدالت و انصاف رسانه‌ای بود.»

تقصیر بر گردن اسفندیاری است

در همین راستا علی مطهری، نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، درباره تنش ایجاد شده در میزگرد فرهنگی پزشکیان به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «به نظر من مقصر اینجا آقای اسفندیاری بودند، یعنی این سوال مطرح کردن و وارد شدن به مسئله شخصی آقای فاضلی درست نبود و باعث عصبانیت ایشان شد.»

وی با اشاره به رفتار مجری برنامه ادامه داد: «مجری این برنامه می‌توانست بهتر عمل کند و اینقدر زود میکروفن را قطع نکند که باعث عصبانیت فاضلی شود. تقصیر بر گردن آقای اسفندیاری است و با اینکه او دوست ماست، اما مقصر می‌دانم.»

<div id="video-display-embed-code_1352598" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/915235/1352598?width=800&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_1352609" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/915235/1352609?width=800&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_1352620" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/915235/1352620?width=800&height=300"></script></div>

نظر شما