شناسهٔ خبر: 67272705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بی تفاوت نبودن نسبت به جامعه پیام شهدای ماست

کارشناس مسایل سیاسی گفت: جامعه‌ایی که نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشد یک جامعه مرده است و پیام شهدا است که که در مقابل مشکلات جامعه خود بی تفاوت نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ رضا زمانیان، کارشناس مسایل سیاسی در یادواره شهدای زن که امروز در حسینیه حیدری کاشمر برگزار شد گفت: میزبان محفل شهدا، شهدا هستند و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

زمانیان بیان داشت: در این سیل پرفشار جنگ شناختی و هوش مصنوعی که نسل جوان ما را پرخطر ساخته، محفل شهداست است که راه گشا است چرا که به فرموده امام راحلمان (ره) شهید شمع محفل بشریت است.

وی یاد و نام زائران حرم رضوی را که در چنین روزی به دست ایادی آمریکا به شهادت رسیدند گرامی داشت و خاطرنشان کرد: جامعه‌ایی که نسبت به سرنوشت خود و ارزش‌های خود بی تفاوت باشد یک جامعه مرده است و شهدا به ما پیام می دهند که در مقابل جامعه خود و مشکلات جامعه خود بی تفاوت نباشیم.

کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: همانطور که مؤذن اذان می‌گوید تا مردم متوجه نماز شوند شهدا هم مردم را بیدار می‌کنند و شهدا خودشان می خواهند در زمانی بیایند که جامعه را رخوت گرفته باشد و جامعه. این مجاهدت ها و خون دل خوردن ها را فراموش نکند.

وی با بیان اینکه شهدا می‌خواهند که جامعه متدین شود گفت: شهدا از بندگی خدا و عبادت خدا غافل نبودند و نسبت به بیت‌المال توجه داشتند.

زمانیان با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات هشتم نیر ادامه داد: مردم ایران فرق خدمتکار و خیانتکار را می‌دانند؛ ما در انقلاب اسلامی بی طرف نداریم یا جبهه حق یا جبهه باطل و گزینه دیگری جز این نیست.

وی با بیان خاطره‌ایی از شهید برونسی که در مسیر برگشت از جبهه به منزل متوجه می‌شود خانه یک پیرزن خراب شده و بدون فوت وقت، بیل و کلنگ بر می‌دارد تا خانه پیرزن را درست کند بیان داشت: فردی مانند شهید رئیسی در تراز انقلاب بود بنابراین در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اصلح را پیدا و انتخاب کنیم.

کارشناس مسایل سیاسی گفت: برای اینکه افراد را بشناسید، جریانات پیرامون افراد را بشناسید و مانند شهدا در شرایط سخت ولی زمان خود را همراهی کنید.

وی در پایان به وصیت نامه شهید رضا نادری اشاره کرد و به نقل قول از شهید یادآور شد: «ای برادر به كجا می‌روی، كمی درنگ كن! آیا با كمی گریه و خواندن یك فاتحه بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را كه با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ایم فراموش خواهی كرد یا نه؟ ما نظاره گر خواهیم بود كه تو با این مسئولیت سنگین چه خواهی كرد».

خبرنگار افتخاری بسیج: حوریه صادقی زیرک آباد

نظر شما