شناسهٔ خبر: 67272304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تملک منابع آبی زیرزمینی و حذف انشعابات آب شرب دو رکن اصلی در حوزه آب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد: تملک منابع آبی زیرزمینی و حذف انشعابات آب شرب، دو رکن اصلی در جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب است.

صاحب‌خبر -

تملک منابع آبی زیرزمینی و حذف انشعابات آب شرب دو رکن اصلی در حوزه آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد سعید کاشفی در جریان بازدید از عملیات خط انتقال آب از چاه میدان مادر به شبکه شریانی آبیاری درختان در سطح منطقه سه شهرداری، گفت: تملک منابع آبی زیرزمینی و حذف انشعابات آب شرب، دو رکن اصلی در حوزه آب در راستای حذف انشعابات شهری و جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب است.

وی افزود: به منظور توسعه شبکه آب خام و بهره برداری بهینه از منابع آب و جداسازی شبکه آبیاری از آب شرب، در سال گذشته با مساعدت شهردار یزد و طبق توافق انجام شده با شرکت صفائیه، چاه میدان مادر به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال تملک و برنامه ریزی برای طراحی شبکه آب و استفاده از آن آغاز شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، صرفه جویی در مصرف آب را یکی از اهداف اصلی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برشمرد و به ضرورت احداث شبکه آب خام و جداسازی شبکه آب شرب تأکید کرد.

وی ادامه داد: این هدفگذاری در راستای حفظ و بهره وری منابع آب شهری بوده و قطعاً به توسعه پایدار و آبادانی شهر یزد کمک خواهد کرد.

نظر شما