شناسهٔ خبر: 67272247 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

راهنمای احراز هویت ایرانی‌ها در صرافی معتبر کوکوین

صاحب‌خبر -

از گام‌های اساسی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، احراز هویت در صرافی است. در ادامه راهنمای احراز هویت در صرافی کوکوین را توضیح می‌دهیم.

یکی از گام‌های اساسی و اولیه برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، انتخاب صرافی و بالتبع، کیف پول مناسب است. فرض کنید تصمیم گرفته‌اید وارد بورس داخلی ایران شوید و سهام شرکت‌های پتروشیمی را خرید و فروش کنید؛ آیا می‌توان بدون انتخاب کارگزاری و استفاده از برنامه‌های آنها سفارش خرید یا فروش گذاشت؟

برای بهره‌مند شدن از امکانات یک کارگزاری و صرافی باید پیرو و تابع قوانین آنها باشید و فرآیند احراز هویت خود را تکمیل کنید. در بازار ارزهای دیجیتال، فرآیند احراز هویت که به آن KYC گفته شده، مختص صرافی‌هاست و مشتریانی که نیاز به امکانات این موسسات مالی دارند، باید اطلاعات هویتی خود را در اختیار آنها قرار دهند.

آموزش احراز هویت در صرافی کوکوین

فرآیند احراز هویت نزد صرافی‌ها به‌منظور جلوگیری از فعالیت‌های مخرب و غیرقانونی بوده و با هدف شناسایی کلاهبرداران راه‌اندازی شده است. یکی از صرافی‌های معتبر خارجی که خدمات متنوعی در مارکت کریپتو به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌دهد، کوکوین – KuCoin است که فرآیند KYC خود را از مرداد ماه 1402 برای کاربران اجباری کرد.

متاسفانه احراز هویت کاربران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی به‌علت وجود تحریم‌های فراوان، دردسرساز و چالش‌برانگیز بوده است. وقتی تحریم باشیم، امکان ثبت نام و تکمیل مدارک هویتی وجود نخواهد داشت و دسترسی به خدمات آن صرافی محدود خواهد شد. تحریم‌های بین‌المللی مهم‌ترین مانع بر سر راه احراز هویت است!

حال برای تکمیل احراز هویت در صرافی کوکوین باید چه کنیم؟ در مقاله پیش رو تصمیم گرفته‌ایم راهنمای احراز هویت صرافی کوکوین را برای شما توضیح دهیم و به معرفی بهترین جایگزین‌های این صرافی برای ایرانیان بپردازیم. دور زدن فرآیند احراز هویت توسط برخی از مشتریان سرانجام خوشی برای آنها به همراه نخواهد داشت و ریسک آن بالاست.

فهرست

  • اهمیت احراز هویت در صرافی کوکوین
  • برای احراز هویت در کوکوین باید چه شرایطی داشته باشیم؟
  • صرافی کوکوین و سطوح احراز هویت
  • راهنمایی برای احراز هویت در کوکوین
  • الزامات مدارک احراز هویت در صرافی کوکوین
  • تکمیل احراز هویت در کوکوین چه مزایایی دارد؟

اهمیت احراز هویت در صرافی کوکوین

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

صرافی باسابقه و معتبر کوکوین طی سالیان فعالیت خود موفق به رعایت قوانین و مقررات صنعت ارزهای دیجیتال شده است. ثبت نام و احراز هویت در این صرافی از این جهت مهم است که ما را منطبق با قوانین جهانی در زمینه مبارزه با پولشویی و شناسایی دقیق مشتری می‌کند.

وقتی فرآیند احراز هویت کامل نشده باشد، کاربران تازه‌وارد نمی‌توانند بدون ارائه مدرک هویتی از خدمات صرافی استفاده کنند. شاید باورتان نشود، اما بدون احراز هویت، خرید و فروش ساده ارزهای دیجیتال در صرافی کوکوین امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین خاطر است که احراز هویت برای این موسسه مالی از اهمیت برخوردار است.

خبر خوب این‌که کاربران احراز هویت شده در صرافی KuCoin قادر به استفاده از مزایای متعددی هستند که به نفع آنها خواهد بود. برای مثال معامله‌گران می‌توانند با احراز هویت، محدودیت‌های برداشت روزانه را به میزان قابل توجهی از سر راه بردارند و به برخی از خدمات انحصاری صرافی و امکانات پیشرفته دسترسی پیدا کنند.

This is box title
با بهترین کیف پول های غیرمتمرکز آشنا شوید + مزایا و معایب

برای احراز هویت در کوکوین باید چه شرایطی داشته باشیم؟

متاسفانه تحریم‌های بین‌المللی بر سر ما ایرانی‌ها سایه افکنده و هر کجا می‌رویم با ما هستند و یکی از مهم‌ترین آنها در بازارهای مالی، صرافی‌ها هستند که خدمات شایسته و در خور به ما نمی‌دهند. کاربرانی که هم‌اکنون داخل ایران سکونت دارند برای تکمیل فرآیند احراز هویت با محدودیت مواجه هستند.

شوربختانه نمی‌توانیم با بارگذاری مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه یا گذرنامه در کوکوین، مراحل را کامل کنیم. این در حالی است که سایر کاربران از اقصی نقاط جهان می‌توانند با ارسال و آپلود مدارک هویتی خود، فرآیند KYC را به خوبی و خوشی کامل کنند.

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

برخی از کاربران که تاب تحمل تحریم‌های بین‌المللی را ندارند و می‌خواهند به هر شکل ممکن از خدمات یک صرافی خراجی بهره‌مند شوند، روی به دور زدن تحریم‌ها و استفاده از مدارک جعلی یا هویت افراد دیگر می‌کنند، بلکه دسترسی به خدمات آن موسسه برایشان امکان‌پذیر شود.

دور زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های یک صرافی نه‌تنها ریسک بالایی دارد، بلکه می‌تواند منجر به مسدود شدن دارایی‌ها و بلوکه شدن آنها نزد صرافی شود. به همین خاطر اکیدا توصیه می‌کنیم کاربران ایرانی از روش‌های فوق برای تحریم‌ها و دور زدن محدودیت‌ها استفاده نکنند و مراقب سرمایه خود باشند.

روش مطلوب برای بهره‌مندی از خدمات مالی در دنیای کریپتو، ثبت نام در صرافی‌هایی است که همچنان فرآیند احراز هویت را الزامی نکرده‌اند. البته کار کردن با چنین صرافی‌هایی هم ریسک‌های مخصوص به خودش را دارد، زیرا اغلب آنها منطبق با قوانین جهانی مبارزه با پولشویی نیستند و ممکن است حساب‌های کاربران را بی‌دلیل مسدود کنند. همچنین ممکن است کاربران طعمه کلاهبرداران و سارقان ارزهای دیجیتال شوند.

صرافی کوکوین و سطوح احراز هویت

یکی از اقدامات شایسته‌ای که صرافی کوکوین در راستای نظم بخشی به خدمات خود به کاربران انجام داده، تعیین سطح دسترسی به امکانات برای مشتریان است. با این کار هر کاربر بنا به سطحی که در آن قرار دارد از یک‌سری آپشن‌ها و امکانات بهره‌مند خواهد شد. هر کاربری که مدارک هویتی بیشتری ارائه دهد، سطح دسترسی‌اش به امکانات صرافی بیشتر خواهد بود.

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

سطح پایه یا یک

کاربرانی که موفق شوند اطلاعاتی از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کشور محل اقامت خود را مشخص کنند، حسابشان احراز هویت سطح پایه را دریافت خواهد کرد که محدودیت‌های برداشت روزانه را تا حد زیادی از میان برمی‌دارد؛ اما همچنان سطح دسترسی به امکانات متعدد و متنوع را محدود نگه خواهد داشت.

سطح پیشرفته یا دو

در این سطح از احراز هویت، کاربران علاوه بر اطلاعات فوق، باید یک‌سری مدارک شخصی دیگر نظیر تصاویر مدارک هویتی مثل گذرنامه یا کارت شناسایی ملی را بارگذاری کنند. بعد از این‌که مدارک تأیید شود، دسترسی کاربر به خدمات جدیدی مثل معاملات فیات، خرید و فروش ارزهای دیجیتال و شرکت در عرضه‌های اولیه سکه آزاد خواهد شد.

سطح نهایی یا سه

بالاترین سطح دسترسی به خدمات صرافی کوکوین، سطح نهایی یا سه است. در این مرحله نه‌تنها اطلاعات هویتی و مدارک تصویری آپلود خواهد شد، بلکه کاربر باید با ارسال تصویری از چهره خود به‌صورت خودکار توسط گوشی یا دوربین متصل به کامپیوتر، هویتش را تأیید کند (تأیید هویت ویدیویی). وقتی مراحل سطح نهایی تکمیل شود، محدودیت برداشت تا سقف 200 بیت کوین در روز آزاد خواهد شد و امکانات ویژه‌ای به کاربران تعلق می‌گیرد.

This is box title
بررسی آلت کوین و ویژگی های آن + معرفی بهترین Altcoin ها برای سرمایه گذاری در سال 2024

راهنمایی برای احراز هویت در کوکوین

به منظور تکمیل فرآیند احراز هویت یا KYC در صرافی معتبر کوکوین و استفاده از خدمات متنوع و متعدد آن، باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

1. تأیید هویت – KYC Verification

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

پس از این‌که وارد حساب کاربری خود در کوکوین شدید، از منوی تنظیمات به قسمت گزینه تأیید هویت یا Identity Verification بروید و وارد قسمت فوق شوید.

2. تکمیل اطلاعات شخصی سطح پایه

همان‌طور که در مرحله قبلی ذکر کردیم، برای دسترسی به سطح پایه امکانات صرافی کوکوین باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کشور محل اقامت خود را وارد کنید. با وارد کردن اطلاعات پایه قادر به استفاده از خدمات سطح 1 خواهید بود.

3. مدارک هویتی را برای سطح پیشرفته بارگذاری کنید

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

برای این‌که به خدمات بیشتری دسترسی داشته باشید باید تصاویر خوانا و واضحی از مدارک هویتی خود مثل گذرنامه و کارت شناسایی ملی بارگذاری کنید. قابل توجه این‌که حتما اطلاعاتی که در این سطح وارد می‌کنید باید با اطلاعات سطح قبلی مطابقت داشته باشند.

4. تأیید چهره برای سطح نهایی

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

اگر به خدمات سطح نهایی صرافی کوکوین نیاز دارید، نیاز است چهره خود را به تأیید سیستم احراز هویت این صرافی برسانید. یکی از گزینه‌های موبایل یا دستگاه فعلی را انتخاب کرده و پس از فعال شدن دوربین فیلم‌برداری، تصویر چهره خود را مطابق دستورالعمل بارگذاری کنید.

5. در انتظار تأیید نهایی

در این مرحله صرفا باید منتظر تأیید اطلاعات و مدارک خود از سوی تیم پشتیبانی KuCoin باشید و نیاز به انجام هیچ اقدام اضافه‌ای نیست. فرآیند تأیید حساب کاربری معمولا بین یک تا سه روز کاری زمان می‌برد و اگر مشکلی وجود داشته باشد از طریق ایمیل به شما اعلام خواهد شد.

الزامات مدارک احراز هویت در صرافی کوکوین

اگر می‌خواهید فرآیند احراز هویت شما در صرافی کوکوین به خوبی انجام شود و مشکلی پیش نیاید، حتما به نکاتی که در ادامه ذکر خواهد شد دقت کنید:

مدارک ارسالی یکتا باشد

توجه داشته باشید که مدارک ارسالی شما برای صرافی کوکوین باید یکتا باشد؛ به عبارت دیگر مدارک تصویری و غیره باید منحصرا متعلق به شما باشد و از حساب کاربری شخص دیگری برای این منظور استفاده نکرده باشید. اگر از یک مدرک برای چند حساب کاربری استفاده کنید، مرتکب تخلف شده و تمامی حساب‌هایتان مسدود خواهد شد.

تصاویر و مدارک را ویرایش نکنید

برای تکمیل فرآیند احراز هویت خود در صرافی کوکوین، تصاویر مدارک یا چهره خود را ویرایش نکنید. حتی اگر هدف شما بهبود کیفیت یا خوانایی عکس و نوشته باشد، کوکوین درخواست شما را رد خواهد کرد و تصاویر بایستی به‌صورت اورجینال و بدون تغییر باشند.

تصاویر را با کیفیت و فرمت مناسب ارسال کنید

توجه داشته باشید که تصاویر شما باید کاملا واضح، خوانا و بدون ابهام باشند. فرمت‌هایی که مورد قبول صرافی کوکوین هستند عبارتند از: JPG و PNG. علاوه بر این حجم تصاویری که ارسال می‌کنید نباید از 3 مگابایت بیشتر باشند و در صورتی که کیفیت آنها پایین و فرمت نامناسب باشد، درخواست رد می‌شود.

مدارک معتبر و به روز ارسال کنید

حتما در نظر داشته باشید که مدارک شما باید معتبر باشند و از تاریخ انقضای آنها نگذشته باشد. از جمله مدارک هویتی که صرافی کوکوین قبول می‌کند می‌توان به گذرنامه، کارت شناسایی ملی و گواهینامه رانندگی اشاره کرد. حتما آخرین نسخه مدارک فوق را ارسال کنید.

This is box title
معامله گران ارزهای دیجیتال بخوانند: ۶ راهکار برای کنترل هیجان هنگام خرید و فروش

تکمیل احراز هویت در کوکوین چه مزایایی دارد؟

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

وقتی در یک صرافی معتبر احراز هویت خود را تکمیل می‌کنید، نه‌تنها قدم به محیطی امن و قابل اعتماد برای خرید و فروش‌های خود گذاشته‌اید بلکه می‌توانید از مزایای قابل توجه زیر استفاده کنید:

1. پشتیبانی در اولویت

هر چه سطح دسترسی شما در صرافی کوکوین بالاتر باشد از پشتیبانی بهتری برخوردار خواهید شد. در واقع تیم پشتیبانی بر اساس اولویت پاسخ مشتریان خود را می‌دهند و بین کاربر با سطح دسترسی پایه و نهایی فرق می‌گذارند. با این اوصاف نه‌تنها احراز هویت امنیت حساب شما را تأمین می‌کند، بلکه ضمن ارائه مزایای کاربری زیاد، تجربه کاربری را افزایش خواهد داد.

2. پاداش‌های ویژه

صرافی معتبر کوکوین به کاربران خود با سطح دسترسی‌های مختلف، پاداش‌های متفاوتی می‌دهد. پاداش‌ها و جوایز این موسسه شامل تخفیف در کارمزد معاملات، دریافت توکن کوکوین، شرکت در قرعه‌کشی‌های اختصاصی و سایر تسهیلات می‌شود. برای اطلاع از جزئیات دقیق پاداش‌ها می‌توانید به بخش وبلاگ و خبرنامه این صرافی بروید.

3. کاهش ریسک مسدود شدن و افزایش اعتبار حساب

کوکوین به حساب‌هایی که احراز هویت شده‌اند، اعتبار بیشتری می‌دهد و به همین دلیل احتمال مسدود شدن آنها کم است. در صورتی که برای حساب شما به‌عنوان یک مشتری احراز هویت شده مشکلی به‌وجود آید، تیم پشتیبانی با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به حل آن قدم بر می‌دارد.

احراز هویت در صرافی کوکوین احراز هویت در صرافی کوکوین

4. دسترسی به معاملات فیات

امکان معامله با ارزهای فیاتی نظیر دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس برای کاربران احراز هویت شده در صرافی کوکوین باز خواهد بود. علاوه بر این یک‌سری خدمات منحصربه‌فرد مثل معامله ارزهای دیجیتال از طریق کارت‌های اعتباری برای آنها فعال خواهد شد.

5. سقف برداشت روزانه بیشتر

وقتی فرآیند احراز هویت خود را کامل کنید و به‌خصوص در سطح دسترسی نهایی، می‌توانید محدودیت برداشت روزانه خود را بردارید. در این سطح امکان نقل و انتقال بیش از 200 بیت کوین در روز وجود دارد. اگر حجم معاملات شما زیاد است، حتما به سطح 3 دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم راهنمای احراز هویت در صرافی کوکوین را برای کاربران ایرانی توضیح دهیم. همان‌طور که ملاحظه کردید، امکان تکمیل فرآیند احراز هویت یا KYC برای مشتریان ساکن کشورمان وجود ندارد و راه‌های دور زدن آن منجر به بلوکه شدن دارایی‌ها و انسداد حساب خواهد شد.

احراز هویت امروزه نقش مهمی در صرافی‌ها ایفا می‌کند و این‌که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی است مانع شده کاربران بتوانند از مزایای صرافی‌های معتبری نظیر کوکوین بهره‌مند شوند. در حال حاضر چاره‌ای جز کنار گذاشتن صرافی‌های دارای احراز هویت نیستیم تا در آینده راهی برای برون‌رفت از این بحران پیدا کنیم.

لینک عضویت در بهترین و معروف ترین بازی های تلگرامی:
  • همستر کامبت – Hamster Kombat
  • تپ سواپ – Tapswap
  • ترونیکس – TRONIX App
  • یس کوین – Yescoin
  • کتیزن – Catizen
  • دات کوین – Dotcoin
  • مومو ای آی – MomoAI
  • بلوم – Blum
  • پیکسل ورس – Pixel Verse
  • تایم کوین – Timecoin
  • میم فای – MemeFi Coin
  • سی ای ایکس – CEX
  • وی کوین – W-Coin
  • گیمی – Gamee
  • چین گیم – Chain game
  • سایبر فایننس – CyberFinance
  • ورم‌ فیر – Wormfare
آخرین اخبار و مقالات همستر کمبات:
  • نحوه دریافت یک میلیون سکه همستر کمبات با کد مورس (آپدیت 30 خرداد)
  • هر روز 5 میلیون سکه همستر کمبات رایگان بگیرید + آموزش باز کردن قفل کارت ها (آپدیت 30 خرداد)
  • بازار داغ خرید و فروش همستر کامبت در دیوار
  • آیا همستر کامبت در گوشی های آیفون مسدود می‌شود؟
  • جولان قیمت توکن همستر کامبت در بازار پیش از عرضه Gate.io
  • آیا همستر کمبات واقعا لیست می‌شود یا کلاهبرداری است؟
  • یوتیوب همستر کامبت رسما فارسی شد
  • همستر کامبت یک بازی نیست، یک ارز دیجیتال با جامعه 150 میلیون نفری است
  • واکنش وزیر ارتباطات به استقبال ایرانی ها از بازی همستر کامبت
  • جزئیات مهم پیش فروش توکن همستر در صرافی کوکوین

برچسب‌ها:

نظر شما