شناسهٔ خبر: 67272229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار چالوس:

چگونه برای بستر رودخانه سند صادر شده است؟

سپیده پورشعبان

فرماندار چالوس با بیان اینکه به هیچ عنوان مماشاتی با متخلفان به حریم رودخانه نداریم، گفت: فیلم مستند از همه متجاوزان به طبیعت که اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند وجود دارد که برخورد جدی صورت می‌گیرد؛ این سوال مطرح است که چگونه سند گرفته‌اند؟

صاحب‌خبر -

محمد شریفی امروز چهارشنبه، ۳۰ خرداد در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که در سالن اجتماعات پادگان شهید ادیبی مرزن آباد برگزار شد، با اشاره به سیل اخیر در محور چالوس کرج در محدوده رستوران دربند با بیان اینکه با هیچ کسی که در خصوص سیل اخیر موجب بروز خسارت جانی و مالی شد تعارف ندارم، اظهار کرد: با اشخاصی که در مسیر رودخانه و مسیر طبیعی طبیعت اقدام به ساخت و ساز کرده باشند برخورد جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از امور آب خواسته شد تا خارج از نوبت به پرونده کسانی که به حریم رودخانه تجاوز و در بستر آن ساخت و ساز کردند رسیدگی شود، افزود: جلوی سیل را نمی‌توان گرفت اما با اقدامات پیشگیرانه و مدیریت درست می‌توان کمترین خسارت را متحمل شد.

وی تصریح کرد: اگر ساخت و سازی در مسیر رودخانه و سیل نبود مسافری آنجا توقف نمی‌کرد و اینهمه خسارت مالی و جانی به همراه نداشت که اعضای یک خانواده که به شمال سفر کردند مفقود و فوت شوند.

فرماندار چالوس با گلایه‌مندی از کسانی که طی تماس‌های متعدد سعی در حمایت از صاحب رستوران مورد نظر و پادرمیانی را دارند،گفت: تا وقتی در چالوس به عنوان فرماندار هستم اجازه نخواهم داد این ساخت و سازها ادامه یابد.

چگونه برای بستر رودخانه سند صادر شده است؟

برخورد با دستگاه‌هایی که ترک فعل کرده‌اند

شریفی تاکید کرد: هر رستورانی که در بستر رودخانه مشغول احداث آلاچیق است و یا احداث کرده است باید با تشکیل پرونده توسط امور آب به وضع آن رسیدگی شود  و این موضوع مورد تاکید استاندار مازندران نیز هست؛ باید با دستگاه‌هایی که ترک فعل کرده اند برخورد شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان مماشاتی با متخلفان نداریم، یادآور شد: فیلم مستند از همه متجاوزان به طبیعت که اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند وجود دارد و این سوال مطرح است که چگونه سند گرفته‌اند.

فرماندار چالوس بر انتقال همه مصالح مازاد موجود در رودخانه تاکید کرد و گفت: این مصالح اعم از سنگ و چوب بسیار خطرناک است و ممکن است با یک بارش دیگر فاجعه بیافریند.

شریفی به آغاز تخریب همه ساخت و سازها در حریم رودخانه اشاره کرد و متذکر شد: اجازه نمی‌دهم خانواده دیگری عزادار شود.

به گزارش ایسنا، پنج شنبه شب ۲۴ خرداد ماه حوالی ساعت ۲۰:۳۰ بارندگی شدید در محور چالوس کرج در حوالی رستوران دربند در ۴۰ کیلومتری چالوس موجب طغیان رودخانه و جاری شدن سیل شد که بیش از ۱۰ دستگاه خودرو را به داخل رودخانه برد و موجب مفقودی سه نفر از اعضای یک خانواده شد که تاکنون پیکر بی‌جان دو فرزند خانواده از زیر گل و لای پیدا شده است و با وجود جستجوی فراوان توسط تیم  امدادی و تجسس،خبری از مادر خانواده نیست.

انتهای پیام

نظر شما