شناسهٔ خبر: 67272149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد اربعین عنوان کرد

کمک ایران به عراق در ایجاد زیرساخت‌های اربعین/ پوشش جاده‌ها با دوربین‌ها

دلال آلبوشهبازی

رئیس ستاد اربعین گفت: کشور عراق در حال توسعه پایانه‌های مرزی، ایجاد سایه‌بان، مه‌پاش و سایر امکانات مورد نیاز است البته ما هم مانند سال‌های گذشته در بخش‌هایی کمک می‌کنیم تا زائران ما در آن سوی مرز راحتی بیشتری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

سیدمجید میراحمدی در نشست ستاد اربعین حسینی که امروز (۳۰ خردادماه) در سالن مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازدید از مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: بیش از ۱۳۰ پروژه در حوزه تسهیل‌گری امور اربعین حسینی(ع) در حال اجرا است که نوید یک اربعین خوب را می‌دهد. این کارها با روحیه جهادی و برنامه‌ریزی‌های خوب به خوبی انجام می‌شود و امیدواریم امسال اربعین خوبی رقم بخورد. 

به گزارش ایسنا وی با اشاره به نحوه سفر اربعین از ایران برای اتباع خارجی افزود: گذرنامه‌های اتباع مقیم ایران در شهرهای محل اقامت صادر می‌شود و ویزای اتباع غیر مقیم نیز در کشور محل اقامت صادر می‌شود. 

رئیس ستاد اربعین گفت: امسال دولت عراق برای اتباع پاکستان سهمیه ۵۰ هزار نفری قائل شده است و آن هم برای افراد بالای ۵۰ سال است. البته تلاش کردیم تسهیلات بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته شود اما به دلیل اینکه ورود آن‌ها به سرزمین عراق است قاعدتاً تصمیم‌گیری در این خصوص با دولتمردان عراق است. 

میراحمدی در خصوص امکانات مرزهای عراق بیان کرد: خوشبختانه دولت عراق اقدامات وسیعی در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی آغاز کرده و در حال ایجاد تحول در زیرساخت‌ها است. به طور مثال امسال تمام جاده‌های محل عبور و مرور زائران اربعین حسینی تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت، استفاده از موبایل و کمربند ایمنی قرار گرفته‌اند که این کار به جلوگیری از تصادفات و تلفات بسیار کمک می‌کند. 

وی افزود: همچنین کشور عراق در حال توسعه پایانه‌های مرزی، ایجاد سایه‌بان، مه‌پاش و سایر امکانات مورد نیاز است البته ما هم مانند سال‌های گذشته در بخش‌هایی کمک می‌کنیم تا زائران ما در آن سوی مرز راحتی بیشتری داشته باشند. 

انتهای پیام 

نظر شما