شناسهٔ خبر: 67271877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان: طراحی نقشه راه عشایر، تضمین فردای فرزندان آنهاست

خرم آباد-ایرنا- استاندار لرستان گفت: نقشه راه آینده عشایر استان باید طراحی شود تا فرزندان قوم های عشایری در آینده با مشکل مواجه نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایری با حضور رییس سازمان امور عشایر کشور در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: حفظ عشایر با فرهنگ بومی و قومی خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که عشایر ذخایر نظام هستند و سهم بسیار بالایی در تولید و اقتصاد کشور برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما مسوولان موظف به برطرف کردن مشکلات جامعه عشایری هستیم افزود: راه سازی و ایمن سازی مسیرهای عشایری و همچنین مدرسه سازی و حذف مسیرهای ناایمن عبور و مرور عشایر در استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه تصمیمات بسیار خوبی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گرفته شده است.

شفقت با تاکید بر لزوم مشارکت جامعه عشایری در انجام کارها تصریح کرد: اگر مدرسه یا مسجدی ساخته یا راهی برای این جامعه زحمتکش ایجاد می شود، باید برای انجام این امور از خود آنان استفاده کنیم و عشایر را در انجام امور مشارکت دهیم تا از خدمات ایجاد شده به خوبی حفاظت و حراست نمایند.

به گزارش ایرنا، لرستان یکی از استان های کوچ نشین و هفتمین استان با ۱۴‌ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار کوچ نشین است. عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند و سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن مواد لبنی تولید می کند.

نظر شما