شناسهٔ خبر: 67467923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۹ برابری تامن ماشین‌آلات برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان در دولت سیزدهم

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، یکی از مسائل اصلی در روستاها و شهرها را مکانیزاسیون ماشین آلات در جهت افزایش بهره‌وری و بالابردن کیفیت خدمات دانست و گفت: تامین ماشین‌آلات برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان در دولت سیزدهم ۹ برابر رشد یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه دوشنبه در آیین تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان، اظهار کرد: در چهار سال دولت قبل در مجموع ۳۲ دستگاه ماشین آلات به ارزش یک هزار میلیارد ریال به دهیاری‌های هرمزگان تخصیص پیدا کرده بود که در دولت سیزدهم این تعداد به بیش از ۱۵۰ دستگاه رسیده است که از این بین ۱۱۸ دستگاه تحویل دهیاری‌ها شده است که بیش از پنج هزار میلیارد ریال ارزش دارد.

وی بیان کرد: در مرحله قبل هم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس ۵۰ دستگاه ون و ۲۵ دستگاه اتوبوس تخصیص داده شده بود که بخشی از آن‌ها نیز تحویل شده و بقیه آن‌ها نیز ظرف چند ماه آینده تحویل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به افزایش پرداختی ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان عنوان‌کرد: در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است اما در پایان سال ۱۴۰۲ ارزش افزوده پرداختی به ۴۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

دوستی عنوان کرد: پیش‌بینی بر این است که ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان در سالجاری به ۷۰ هزار میلیارد ریال برسد.

وی اظهار کرد: وصول و پرداخت این حجم از ارزش افزوده با پیگیری حاصل شده و باتوجه به اینکه ارائه خدمت به صنایع را منوط به انتقال پرونده‌های مالیاتی کردیم بیش از ۵۰ پرونده مهم در این دولت به استان منتقل شد ضمن اینکه دنبال جذب مودیان جدید مالیاتی نیز هستیم.

دوستی تامین قیر و ماشین آلات را ۲ راهبرد اصلی دولت برای تقویت دهیاری‌های هرمزگان دانست و گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم قیر و ماشین آلات مورد نیاز روستاها را تامین کنیم که به طور قطع با اولویت بندی توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از مسائل اصلی در روستاها و شهرها مکانیزاسیون ماشین آلات در جهت افزایش بهره‌وری و بالابردن کیفیت خدمات است و در این راستا منابع قابل توجهی طی دولت سیزدهم به این حوزه اختصاص پیدا کرد که منجر به رشد چند برابری شده است.

گفتنی است در این آیین بیش از ۵۰ دستگاه ماشین آلات حوزه‌های مختلف شهری و خدماتی رونمایی و تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان شد.

نظر شما