شناسهٔ خبر: 67271226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

واریز بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سهم سلامت به حساب وزارت بهداشت با پیگیری دستگاه قضایی استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از واریز بیش ۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال سهم سلامت به حساب وزارت بهداشت با پیگیری دستگاه قضایی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست خبری مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان امروز چهارشنبه (۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳) در آستانه گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان برگزاری این نشست خبری اشاره به قرارگرفتن در آستانه هفته قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، اهم برنامه‌های پیش بینی شده به منظور بزرگداشت این مناسبت ارزشمند در استان هرمزگان را تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان و رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در دادگستری کل استان هرمزگان به منظور برگزاری هرچه مطلوبتر این مناسبت ارزشمند درسطح حوزه‌های مختلف قضایی استان، مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده از سوی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان هرمزگان را اعلام کرد. 

وی حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز خلیج فارس، برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف با حضور مسئولین دستگاه قضایی و مقامات کشوری و لشکری، دیدار مسئولان قضایی با نماینده محترم، ولی فقیه در استان، سخنرانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در آیین سیاسی –عبادی نماز جمعه شهرستان بندرعباس، برگزاری میز خدمت، حضور مسئولین قضایی استان در برنامه‌های رادیو –تلویزیونی و پاسخگویی به پرسش‌های مردم، برگزاری کنفرانس خبری رئیس کل دادگستری استان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، دیدار رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، بازدید مسئولان قضایی از زندان‌های استان، برگزاری نشست‌های تخصصی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اساتید حوزه و دانشگاه و وکلا، سردفتران و نخبگان و نهاد‌های مردمی، برگزاری کمیته راهبردی مسئولان قضایی و انتظامی استان و بازدید از سازمان‌های تابعه قوه قضاییه را به عنوان بخش‌هایی از برنامه‌های پیش بینی شده به منظور گرامیداشت هفته قوه قضاییه در استان هرمزگان عنوان کزد.

رئیس شورای عالی قضایی استان هرمزگان، ملاقات روسای دادگستری استان‌های سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارائه گزارش عملکرد یک ساله دستگاه قضایی کشور از سوی ریاست قوه قضاییه محضر ایشان و همچنین استماع رهنمود‌های ارزشمند و راهگشای ایشان خطاب به مسئولین عالی قضایی کشور را به عنوان حسن ختام برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه عنوان نمود.

وی همچنین این نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه بر اساس قانون، شرکت‌ها و بنگاه‌های آلاینده باید عوارض آلایندگی خود را به پرداخت کنند؛ در همین راستا سال گذشته با پیگیری دستگاه قضایی ۱۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال به شهردای بندرعباس پرداخت شد تا در جهت توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و مناطق عشایری هرمزگان در سال گذشته، گفت: در نتیجه همکاری دستگاه قضایی و دولت در حوزه مالیات، ۴۵ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال از محل عوارض و ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲ به دستگاه‌های مربوطه پرداخت شده است.

قهرمانی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال عوارض عمومی نیز به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هرمزگان واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به واریز مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و بیان کرد: در سال گذشته با پیگیری دستگاه قضایی ۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال سهم سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده است.

وی همچنین به واریز سهم توسعه ورزش مدارس و ورزش همگانی استان هرمزگان با همکاری دولت و دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، دولت موظف است ۲۷ درصد از کل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از طرق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای مربوطه به توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش و جوانان اختصاص دهد که بر این اساس با پیگیری دستگاه قضایی در سال گذشته از محل پرداختی مالیات بر ارزش افزوده مبلغ یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال سهم ورزش مدارس و ورزش همگانی به وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش واریز شده است.

مجتبی قهرمانی در ادامه با اشاره به سهم شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری در استان، گفت: با پیگیری دستگاه قضایی در سال گذشته از محل پرداختی مالیات و عوارض ارزش افزوده شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان مبلغ ۳۵۱ میلیون ریال به منظور ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و فضا‌های عمومی به پارک علم و فناوری در استان پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص استرداد مالیات عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان استان نیز اظهار کرد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال در سال گذشته مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال به فعالان و تولید کنندگانی که به امر صادرات مبادرت داشته‌اند، استرداد شده است

انتهای پیام /

نظر شما