شناسهٔ خبر: 67268919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری بندرعباس واریز شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی سال گذشته به حساب شهرداری‌ بندرعباس واریز شد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۶۷ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه و شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور، افزود: طبق قانون، دستگاه‌ها و بنگاه‌های آلاینده مستقر در غرب بندرعباس باید عوارض آلایندگی خود را به شهرداری پرداخت کنند؛ به همین منظور پارسال ۱۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال به شهردای بندرعباس پرداخت شد تا در مسیر جلوگیری از آلودگی بیشتر این شهرستان بکار برده شود.

این مقام قضایی در هرمزگان همچنین با اشاره به عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و مناطق عشایری هرمزگان در سال گذشته، گفت: در نتیجه همکاری دستگاه قضایی و دولت در حوزه مالیات، ۴۵ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال از محل عوارض و ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲ به دستگاه‌های مربوطه پرداخت شده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال عوارض عمومی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۸ درصدی را داشته است.

پرداخت مالیات سلامت و سهم توسعه ورزش مدارس در هرمزگان

۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری بندرعباس واریز شد

رییس کل دادگستری هرمزگان به واریز مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و بیان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال سهم سلامت استان هرمزگان به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده است.

وی همچنین به واریزی سهم توسعه ورزش مدارس و ورزش همگانی استان اشاره کرد و گفت: طبق بند (ف) تبصره(۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور دولت موظف است ۲۷ درصد از کل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از طرق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای مربوطه به توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش و جوانان اختصاص دهد.

قهرمانی اضافه کرد: سال گذشته از محل پرداختی مالیات بر ارزش افزوده مبلغ یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال سهم ورزش مدارس و ورزش همگانی به وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش واریز شده است.

بازپس‌گیری ۳۳ هزار میلیارد ریال مالیات به صادرکنندگان در هرمزگان

قهرمانی با اشاره به سهم شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری در استان، گفت: سال گذشته از محل پرداختی مالیات و عوارض ارزش افزوده شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان مبلغ ۳۵۱ میلیون ریال به منظور ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی به پارک علم و فناوری در استان پرداخت شده است.

وی در خصوص استرداد مالیات عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان استان نیز اظهار کرد : در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال در سال گذشته مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال به فعالان و تولید کنندگانی که به امر صادرات مبادرت داشته‌اند، استرداد شده است.

نظر شما