شناسهٔ خبر: 67273285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

واریز ۹ هزار میلیارد سهم سلامت به حساب وزارت بهداشت

بندرعباس - رییس کل دادگستری هرمزگان از واریز بیش ۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال سهم سلامت به حساب وزارت بهداشت با پیگیری دستگاه قضایی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون، شرکت‌ها و بنگاه‌های آلاینده باید عوارض آلایندگی خود را به پرداخت کنند؛ در همین راستا سال گذشته با پیگیری دستگاه قضائی ۱۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال به شهرداری بندرعباس پرداخت شد تا در جهت توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و مناطق عشایری هرمزگان در سال گذشته، گفت: در نتیجه همکاری دستگاه قضائی و دولت در حوزه مالیات، ۴۵ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال از محل عوارض و ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲ به دستگاه‌های مربوطه پرداخت شده است.

قهرمانی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال عوارض عمومی نیز به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هرمزگان واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به واریز مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و بیان کرد: در سال گذشته با پیگیری دستگاه قضائی ۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال سهم سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده است.

وی همچنین به واریز سهم توسعه ورزش مدارس و ورزش همگانی استان هرمزگان با همکاری دولت و دستگاه قضائی نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، دولت موظف است ۲۷ درصد از کل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از طرق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای مربوطه به توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش و جوانان اختصاص دهد که بر این اساس با پیگیری دستگاه قضائی در سال گذشته از محل پرداختی مالیات بر ارزش افزوده مبلغ یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال سهم ورزش مدارس و ورزش همگانی به وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش واریز شده است.

نظر شما