شناسهٔ خبر: 67271129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گوترش: باید برای از بین بردن گفتمان نفرت‌پراکنی تلاش کنیم

دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی مبارزه با گفتمان نفرت‌پراکنی، با انتقاد از وضعیت موجود بر ضرورت تلاش برای پایان دادن به گفتمانی که نفرت‌پراکنی را تشویق می‌کند، تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در سخنانی گفت که گفتمان مبتنی بر نفرت‌پراکنی سطح خاصی ندارد و همه ما باید برای از بین بردن کامل آن تلاش کنیم.

او این سخنان را در پیامی به مناسبت هجدهم ژوئن روز جهانی مبارزه با گفتمان نفرت‌پراکنی منتشر کرد.

گوترش با تأکید بر اینکه گفتمان نفرت‌پراکنی نشانه تبعیض، سوء استفاده، خشونت، درگیری و حتی جنایت علیه بشریت است، خاطرنشان کرد که تأثیر سخنان تنفرآمیز در آلمان نازی، رواندا، بوسنی و جاهای دیگر دیده شده است.

وی افزود گفتمان نفرت‌پراکنی در حال حاضر طیف وسیعی از گروه‌ها را هدف قرار می‌دهد که اغلب بر اساس وابستگی‌های نژادی، قومیتی، مذهبی، فرقه‌ای یا سیاسی است.

گوترش تأکید کرد که ماه‌های اخیر شاهد تشدید گفتمان نفرت‌پراکنی علیه یهودیان و مسلمانان در فضای مجازی بوده‌ایم.

دبیر کل سازمان ملل متحد ادامه داد که کشورها بر اساس قوانین بین‌المللی موظفند از تحریک به نفرت جلوگیری و با آن مبارزه کنند و تنوع، تفاهم و همبستگی را در جوامع خود ارتقا دهند.

گوترش اظهار کرد که ارائه استراتژی و برنامه اقدام سازمان ملل برای مبارزه با گفتمان نفرت‌پراکنی چارچوبی برای رسیدگی به علل و آثار این بلای خانمان‌سوز است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان بیشترین آسیب را از گفتمان نفرت‌پراکنی متحمل می‌شوند بنابراین باید بخشی از راه حل باشند.

انتهای پیام

نظر شما