شناسهٔ خبر: 67254867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درخواست شورای حکماء المسلمین برای طراحی راهبرد مبارزه با گفتمان نفرت‌پراکنی

شورای حکماء المسلمین، خواستار طراحی یک راهبرد جهانی برای مبارزه و مقابله با گفتمانی شده است که به نفرت‌پراکنی، تعصب و تبعیض دعوت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مصر تایمز، شورای حکماء المسلمین به ریاست دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر، خواستار لزوم متحد کردن تلاش‌های بین‌المللی برای تدوین یک استراتژی جهانی جهت مقابله با گفتمان نفرت‌پراکنی، تعصب، افراط‌گرایی و تبعیض و تلاش برای گسترش ارزش‌های گفت‌وگو، تساهل و همزیستی انسانی و نیز وضع قوانین الزام‌آور بین‌المللی برای از بین بردن این پدیده شد که به خطر و تهدیدی واقعی برای امنیت و صلح بین‌المللی تبدیل شده است.

شورای حکماء المسلمین در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با گفتمان نفرت‌پراکنی که مصادف با هجدهم ژوئن هر سال است، اعلام کرد که تنوع فرهنگی و مذهبی باید مایه قوت و غنای جوامع باشد نه اینکه عامل اختلاف و درگیری باشد. 

سازمان ملل متحد 18 ژوئن هر سال را به‌عنوان روز جهانی مبارزه با نفرت‌پراکنی تعیین کرد که در آن از نهادهای گوناگون، دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، گروه‌های جامعه مدنی و مردم دنیا دعوت می‌شود با برگزاری رویدادها و ابتکاراتی برای ترویج راهبردهای شناسایی، رسیدگی و مقابله با نفرت‌پراکنی به مقابله با این بلای خانمان‌سوز و دشمن صلح اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما