شناسهٔ خبر: 67077572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ابراز تأسف پاپ از نفرت‌پراکنی ناشی از جنگ در غزه

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی نسبت به نفرتی که جنگ در غزه برای نسل‌های آینده درپی خواهد داشت، ابراز تأسف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان تأسف خود را به خاطر نفرتی که جنگ غزه در بین نسل‌های آینده ایجاد می‌کند، ابراز کرد و خواستار آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها در نوار غزه و کمک‌رسانی به فلسطینیان شد. 

پاپ گفت: همه این رنج‌ها و خشونتی که ایجاد می‌کند و نفرتی که در درون نسل‌های آینده می‌کارد، باید ما را متقاعد کند که هر جنگی جهان را بدتر از قبل می‌کند.

پاپ این سخنان را به مناسبت به مناسبت دهمین سالگرد طرح صلحی بیان کرد که از سوی شیمون پرز، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پذیرفته شده بود.

پاپ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من هر روز دعا می‌کنم که این جنگ سرانجام پایان یابد. من به تمام کسانی که در اسرائیل و فلسطین رنج می‌برند، مسیحیان، یهودیان و مسلمانان فکر می‌کنم.

وی افزود: فکر می‌کنم باید از زیر آوار غزه تصمیمی برای خاموش کردن اسلحه‌ها گرفته شود و به همین دلیل خواستار آتش‌بس هستم. به آزادی هر چه سریع‌تر گروگان‌ها فکر می‌کنم و به مردم فلسطین فکر می‌کنم و خواستار حمایت از آن‌ها هستم تا کمک‌های بشردوستانه مورد نیازشان به دستشان برسد.

پاپ تأکید کرد که همه ما ملزم به تلاش و تعهد برای دستیابی به صلحی پایدار هستیم که در آن کشور فلسطین و اسرائیل بتوانند با فروریختن دیوارهای خصومت و نفرت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

پاپ فرانسیس در پایان سخنان خود گفت: همه ما باید مراقب قدس باشیم تا شاهد برخورد برادرانه مسیحیان، یهودیان و مسلمانان باشد.

انتهای پیام

نظر شما