شناسهٔ خبر: 67270950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حفاری سنتی تونل متروی قم از مسجد جمکران کلنگ‌زنی شد

حفاری سنتی متروی قم به طول ۱۸۰۰ متر از مسجد مقدس جمکران تا میدان بقیه‌الله کلنگ‌زنی شد.

صاحب‌خبر -

هم‌زمان با دهه ولایت، آغاز عملیات اجرایی قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم در مجاورت مسجد مقدس جمکران به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های رفاه شهروندی و توسعه عدالت اجتماعی-توسعه حمل‌ونقل عمومی پاک در قالب گام دوم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۸۹ پروژه شهری کلید خورد.

صادق طریق ازلی، مدیرعامل مشاور رهساز طرح که مشاور این پروژه محسوب می‌شود درباره قیمت پروژه اظهار کرد: با کاهش و صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی، بودجه تکمیل حفاری خط یک متروی قم در سمت مسجد مقدس جمکران ۵۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شد.

وی که شامگاه _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در مراسم گام دوم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: قطعه انتهایی پروژه خط A متروی قم به طول ۱۸۰۰ متر از میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران است.

مشاور پروژه با بیان اینکه قطعه انتهایی خط متر و قم به‌صورت دستی و سنتی حفاری می‌شود، افزود: چهار جبهه کار در میدان بقیه الله، مسجد مقدس جمکران و میانه راه فعالیت خواهند کرد.

طریق ازلی مدت زمان اجرا پروژه حفاری را ۲۴ ماه دانست و تصریح کرد: سطح مقطع این تونل در نهایت اجرا پروژه حفاری ۷۱ مترمربع خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه نمادی از حمل‌ونقل همگانی انبوه بر خواهد بود و قرار است خط متروی قم را به مسجد مقدس جمکران متصل کند، تاکید کرد: به‌منظور تسهیل در امور زائران و تکریم شهروندان در اجرای این پروژه در تلاش هستیم تا در مدت ۲۴ ماه شاهد افتتاح ایستگاه پایانی پروژه باشیم.

 

نظر شما