شناسهٔ خبر: 67257318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حفاری سنتی تونل متروی قم از مسجد جمکران کلنگ‌زنی شد

حفاری تونل سنتی متروی قم به طول ۱۸۰۰ متر از مسجد مقدس جمکران تا میدان بقیه‌الله کلنگ‌زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، هم‌زمان با دهه ولایت، آغاز عملیات اجرایی قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم در مجاورت مسجد مقدس جمکران به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های رفاه شهروندی و توسعه عدالت اجتماعی-توسعه حمل‌ونقل عمومی پاک در قالب گام دوم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۸۹ پروژه شهری کلید خورد.

صادق طریق ازلی، مدیرعامل مشاور رهساز طرح که مشاور این پروژه محسوب می‌شود درباره قیمت پروژه اظهار کرد: با کاهش و صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی، بودجه تکمیل حفاری خط یک متروی قم در سمت مسجد مقدس جمکران ۵۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شد.

وی که شامگاه _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در مراسم گام دوم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: قطعه انتهایی پروژه خط A متروی قم به طول ۱۸۰۰ متر از میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران است.

مشاور پروژه با بیان اینکه قطعه انتهایی خط متر و قم به‌صورت دستی و سنتی حفاری می‌شود، افزود: چهار جبهه کار در میدان بقیه الله، مسجد مقدس جمکران و میانه راه فعالیت خواهند کرد.

طریق ازلی مدت زمان اجرا پروژه حفاری را ۲۴ ماه دانست و تصریح کرد: سطح مقطع این تونل در نهایت اجرا پروژه حفاری ۷۱ مترمربع خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه نمادی از حمل‌ونقل همگانی انبوه بر خواهد بود و قرار است خط متروی قم را به مسجد مقدس جمکران متصل کند، تاکید کرد: به‌منظور تسهیل در امور زائران و تکریم شهروندان در اجرای این پروژه در تلاش هستیم تا در مدت ۲۴ ماه شاهد افتتاح ایستگاه پایانی پروژه باشیم.

نظر شما