شناسهٔ خبر: 67270831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شدت گرمای هوا و افزایش مصرف برق در خوزستان/لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق

سخنگوی صنعت برق خوزستان گفت: میزان مصرف برق در استان به بیش از ۹۰ درصد در مرداد ماه سال گذشته رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، کامران حدادی با بیان اینکه به اوج مصرف برق در خوزستان نزدیک شده‌ایم، اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد افزایش بی سابقه دمای هوا بودیم که پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و لازم است مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی افزود: در حال حاضر همزمان در چندین شهر استان خوزستان دمای بالای ٥٠ درجه را شاهد هستیم که این امر موجب افزایش شدید مصرف برق در استان خواهد شد.

حدادی با اشاره به این که دمای ٥١.٢ درجه گتوند، ٥١.١ درجه اهواز، ٥٠.٢ درجه امیدیه و ٥٠ درجه بستان، شوش، شوشتر، آبادان و دزفول، نشانگر شرایط سخت، برای تامین برق در این منطقه و شرایط زندگی مردم در تابستان است گفت: گذر از این شرایط قطعا با همکاری مردم با صنعت برق و اجرای برنامه‌های سراسری مدیریت مصرف برق میسر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق خوزستان ادامه داد: گرمای شدید هوا و مصرف بالای برق، فشار شدیدی به تجهیزات و شبکه‌های برق در استان خوزستان وارد می‌کند که ضروری است مشترکان، الگوی مصرف برق را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو امسال با هدف جلب مشارکت عمومی، علاوه بر پرداخت پاداش به مشترکان کم مصرف که تا رایگان شدن قبض برق را نیز شامل خواهد شد، پویش "با انرژی" را طراحی کرده و عموم مردم می‌توانند با مشارکت در این طرح، علاوه بر کاهش مصرف برق خود، از جوایز ارزنده آن از قبیل ٣٠٠ دستگاه خودرو داخلی، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و... بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما