شناسهٔ خبر: 67272346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصرف برق در خوزستان رکورد زد

مصرف برق در استان خوزستان به ۹۰ درصد مصرف اوج بار سال گذشته رسید.

صاحب‌خبر -

مصرف برق در خوزستان رکورد زد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سخنگوی صنعت برق خوزستان با بیان اینکه به اوج مصرف برق در خوزستان نزدیک شده‌ایم گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش بی سابقه دمای هوا بودیم که پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز‌های آینده ادامه داشته باشد.
در حال حاضر همزمان در چندین شهر استان خوزستان دمای بالای ٥٠ درجه را شاهد هستیم که این امر موجب افزایش شدید مصرف برق در استان خواهد شد.
کامران حدادی با اشاره به اینکه دمای ٥١.٢ درجه گتوند، ٥١.١ درجه اهواز، ٥٠.٢ درجه امیدیه و ٥٠ درجه آبادان، بستان، شوش، شوشتر و دزفول، نشانگر شرایط سخت، برای تامین برق در این منطقه و شرایط زندگی مردم در تابستان است افزود: گذر از این شرایط قطعا با همکاری مردم با صنعت برق و اجرای برنامه‌های سراسری مدیریت مصرف برق میسر خواهد شد.
 گرمای شدید هوا و مصرف بالای برق، فشار شدیدی به تجهیزات و شبکه‌های برق در استان خوزستان وارد می‌کند که ضروری است مشترکان، الگوی مصرف برق را رعایت کنند.
به گفته حدادی؛ وزارت نیرو امسال با هدف جلب مشارکت عمومی، علاوه بر پرداخت پاداش به مشترکان کم مصرف که تا رایگان شدن قبض برق را نیز شامل خواهد شد، پویش "با انرژی" را طراحی کرده و عموم مردم می‌توانند با مشارکت در این طرح، علاوه بر کاهش مصرف برق خود، از جوایز ارزنده آن از قبیل ٣٠٠ دستگاه خودرو داخلی، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و... بهره‌مند شوند.

نظر شما