شناسهٔ خبر: 67270774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از ۲۱ طرح در بخش کشاورزی برخوار

همزمان باهفته جهادکشاورزی ۲۱ طرح در بخش کشاورزی شهرستان برخوار بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از ۲۱ طرح در بخش کشاورزی برخواربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ این طرح‌ها در زمینه صنایع تبدیلی، پرورش ماهی، احیا و مرمت قنوات، ایجاد استخر‌های ذخیره آب، توسعه شبکه لوله گذاری در اراضی کشاورزی، احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی و تسطیح لیزری در اراضی کشاورزی در برخوار با هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه وسرمایه گذاری افتتاح شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این آیین گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۹۰ طرح با ۵ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال هزینه در استان اصفهان با مشارکت بیش از ۹۰ درصدی بخش خصوصی به بهره برداری رسید که برای بیش از ۳۲۶ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۶ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال فراهم کرده است.
مهرداد مرادمند افزود: ۳۲۳ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی در استان اصفهان فعال و در حال بهره برداری است که ۷ و هفت دهم میلیون تن محصولات خام را جذب می‌کند و ۶۰۸ واحد جدید مجوز گرفته و در حال راه اندازی است که با تکمیل آنها جذب ماده خام در استان به ۱۲ میلیون تن می‌رسد.
وی گفت: با توجه به اینکه تولیدات محصولات کشاورزی به صورت خام است، صنایع تبدیلی تکمیلی از سه جهت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و حفظ و ماندگاری کشاورزی خام دارای اهمیت فراوانی است.

نظر شما