شناسهٔ خبر: 67270730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر مطرح کرد

رکورد دوقلوزایی استان در دست بوشهری‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: شهرستان بوشهر با ۱۵ مورد دارای بیشترین واقعه دوقلوزایی در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسکندر پاسالار ظهر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۲ ماهه ۱۴۰۳، تعداد ۲ هزار و ۷۳ ولادت در استان بوشهر به ثبت رسیده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۹ رشد داشته است که از میان نوزادن متولد شده در این مدت، یک هزار و ۱۰۳ نوزاد پسر و ۹۷۰ نوزاد دختر است.

وی با بیان اینکه در ۲ ماهه امسال به ازا هر ۱۰۰ دختر، ۱۱۴ پسر متولد شده است، افزود: این نسبت جنسیتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ بود؛ این اعداد نشان می‌دهد متولدین پسر در استان بوشهر بیشتر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر میانگین سن مادران در استان را نسبت به میانگین کشوری کمتر عنوان کرد و ادامه داد: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند ۲۷.۳ است که این میانگین در کشور ۲۷.۴ ثبت شده است.

پاسالار بیان کرد: در شهرستان دیلم مادران به طور میانگین در سن ۲۶.۱ سال دارای فرزند می‌شوند و این شاخص از میانگین استانی کمتر است.

وی تاکید کرد: میانگین سن مادران در سه شهرستان بوشهر، گناوه و جم از میانگین استان و کشور بیشتر است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: تعداد دوقلوهای متولد شده استان در ۲ ماهه امسال ۴۴ مورد بوده است و شهرستان بوشهر با ۱۵ مورد دارای بیشترین واقعه دوقلوزایی در استان است.

پاسالار با اشاره به فراوانی نام‌ها در سال جاری، اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت، بیشترین نام‌های انتخاب شده برای پسر به ترتیب «حسین»، «امیرعلی»، «آیهان»، «علی»، «محمد» و نام‌های دختر به ترتیب «فاطمه»، «زهرا»، «نورا»، «رستا» و «دلوین» بوده که در ثبت احوال استان ثبت شده است.

منبع: فارس

نظر شما