شناسهٔ خبر: 67258291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ۲ ماهه امسال؛

تعداد ولادت‌ها در استان بوشهر ۶ درصد افزایش یافت

بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از رشد ۶ درصدی ولادت‌ها در ۲ ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۲ هزار و ۷۳ ولادت در استان بوشهر ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۷۳ ولادت در استان بوشهر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۹ رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، ادامه داد: از میان نوزادان متولد شده در این مدت، هزار و ۱ ۰۳ نوزاد پسر و ۹۷۰ نوزاد دختر است.

تولد ۱۱۴ پسر به ازای هر ۱۰۰ دختر

وی، با بیان اینکه طی ۲ ماهه امسال به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۱۴ پسر متولد شده است، گفت: این نسبت جنسیتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ بود؛ این اعداد نشان می‌دهد متولدین پسر در استان بوشهر بیشتر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، میانگین سن مادران در استان را نسبت به میانگین کشوری کمتر عنوان کرد و افزود: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند ۲۷.۳ است که این میانگین در کشور ۲۷.۴ ثبت شده است.

پاسالار، با اعلام اینکه در شهرستان دیلم مادران به طور میانگین در سن ۲۶.۱ سال دارای فرزند می‌شوند و این شاخص از میانگین استانی کمتر است، تاکید کرد: میانگین سن مادران در سه شهرستان بوشهر، گناوه و جم از میانگین استان و کشور بیشتر است.

نام حسین دارای بیشترین فراوانی

وی، تعداد دوقلوهای متولد شده استان در ۲ ماهه امسال را ۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: شهرستان بوشهر با ۱۵ مورد، دارای بیشترین واقعه دوقلوزایی در استان است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، با اشاره به فراوانی نام‌ها در سال جاری، اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت، بیشترین نام‌های انتخاب شده برای پسر به ترتیب «حسین»، «امیرعلی»، «آیهان»، «علی»، «محمد» و نام‌های دختر به ترتیب «فاطمه»، «زهرا»، «نورا»، «رستا»، «دلوین» بوده که در ثبت احوال استان ثبت شده است.

نظر شما