شناسهٔ خبر: 67270379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

دشمن می‌داند که باید از زمین، دریا و آسمان منتظر ما باشد+فیلم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهید «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان حزب الله گفت: اگر جنگ به لبنان تحمیل شود مقاومت بدون ضابطه، قاعده و محدودیت خواهد جنگید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهید «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان فقید حزب‌الله لبنان که چهارشنبه هفته گذشته در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسید، به خانواده شهدای امروز و هفته‌های گذشته مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال خواست که این شهدا را قرین رحمت واسعه الهی قرار دهد.

نصرالله ادامه داد: به خانواده شهید ابوطالب برای دستیابی به این مدال الهی تبریک می‌گویم و بابت از دست‌دادن این شهید و شهدایی که از همرزمان حاج ابوطالب بودند و همراه وی به شهادت رسیدند تسلیت می‌گویم.

وی افزود: شهادت در مفهوم اسلامی برای هر فردی که به آن نائل شود، انتخاب از سوی خدا، رستگاری بزرگ و پیروزی قطعی است. موضع خانواده‌های شهدا از جهت رضایت و اعلام اراده و عزم برای ادامه جان‌فاشانی‌ها شرافتمندانه است.

نصرالله ادامه داد: شهادت شکست و مرگ نیست. این موضوع نقطه قوت جبهه‌های مقاومت و خطرناک‌ترتین چیزی که دشمن با آن مواجه می‌شود آن است که رزمندگان این میادین چنین فرهنگ، اندیشه و ایمانی را دارند. فضای مقاومت این فرهنگ، ایمان و صبر را دارد و به این دلیل پرچم از دستان ما به زمین نمی‌افتد و سستی یا ضعف در میان ما نفوذ نمی‌کند.

وی افزود: شهید ابوطالب در ۱۵ سالگی به صفوف مقاومت پیوست و مانند دیگر فرماندهان رزمنده‌ای عادی بود. او پیشرفت شگرف خود را آغاز کرد و در سنین پایین، مناصب پرشماری را بر عهده گرفت. شهید ابوطالب از جمله گروه‌هایی از نیروهای حزب‌الله بود که از اهالی سنی بوسنی دفاع کرد و سال‌ها در آن‌جا حضور داشت.

نصرالله ادامه داد: شهید ابوطالب به تدین، ایمان، اخلاق، خوش‌برخوردی و فروتنی معروف بود، به آخرت خود بسیار می‌اندیشید و با لبی خندان و دلی غم‌آلود برای آن کار می‌کرد. او بسیار کمک می‌کرد و برای خانواده و ملت خود و برای مقاومت بسیار سودمند بود.

وی گفت: شهید ابوطالب به حسن مدیریت، کفایت بالا، علم‌اندوزی، اقدام، مهارت و تجربه و روحیه بالا حتی در دشواری‌ها معروف بود. او دشواری‌ها را هرچقدر هم که بزرگ بودند، کوچک می‌شمرد و در برابر آن‌ها تسلیم نمی‌شد.

نصرالله ادامه داد: شهید ابوطالب به حق تا شهادت مرد میدان و خط مقدم بود و هرجا که حضور داشت، دل‌ها را آکنده از اطمینان، آرامش و این یقین می‌کرد که کوهی بلند وجود دارد که می‌توان به آن تکیه کرد و به تشخیص، دلاوری و پیروزی‌ای که به دستان او محقق خواهد شد اعتماد و باور داشت.

اگر رخدادهای جنوب لبنان بی تاثیر بود آه و فریادهای آنان را نمی‌شنیدیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: جبهه پشتیبانی لبنان به عملیات خود ادامه می‌دهد و همراه با جان‌فشانی به دشمن تلفات مالی، جانی، روحی و روانی وارد می‌کند. از روشن‌ترین دلایل قدرت تاثیر جبهه لبنان فریادی است که از فرماندهان دشمن و شهرک‌نشینان می‌شنویم. اگر رخدادهای جنوب لبنان بی تاثیر بود آه و فریادهای آنان را نمی‌شنیدیم.

نصرالله ادامه داد: از آغاز نبرد در جبهه لبنان برای پشتیبانی از غزه، ماشین رسانه‌ای گسترده‌ای روی پنهان‌کردن و کوچک‌نمایی دستاوردها و جان‌فشانی‌های جبهه جنوبی و جبهه‌های پیشتیبانی کار کرده است.

وی افزود: بر اساس اظهارات فرماندهان دشمن جبهه لبنان بیش از ۱۰۰ هزار نظامی دشمن و چندین لشکر آن را مشغول خود کرده است. اگر این جبهه نبود نیروهای کافی برای شکست غزه فراهم می‌شد. جبهه لبنان نیروهای دشمن را که بخشی از آن‌ها نیروهای ویژه هستند از مشارکت در حمله به غزه باز داشت، زیرا دشمن از ورود مقاومت به الجلیل بیم دارد؛ موضوعی که در صورت گسترش درگیری مطرح است.

اشغالگران تلفات خود را در جبهه شمال پنهان می‌کنند

نصرالله ادامه داد: اشغالگران تلفات خود را در جبهه شمال پنهان می‌کنند تا با فشار بیش‌تر روبرو نشوند. جبهه لبنان در کنار فرسایش دشمن، ده‌ها هزار شهرک‌نشین را کوچاند و زیان‌های اقتصادی و گردشگری را به دشمن وارد کرد و حتی برای نخستین بار کمربند امنیتی در شمال فلسطینی ایجاد شد. چهره نظامی، امنیتی و بازدارندگی دشمن از هم فروپاشیده و ارتش آن شکست‌خورده، از هم پاشیده، خسته و متلاشی به نظر می‌رسد.

شکست راهبردی برای ۲ ناوگان دریایی بزرگ جهان

وی افزود: پس از ۸ ماه جنگ دشمن از شکست آمریکا و انگلیس در مقابله با رزمندگان مقاوم یمن و حمایت از کشتی‌های عازم رژیم (صهیونیستی) سخن می‌گویند. این یک شکست راهبردی برای دو ناوگان دریایی بزرگ جهان است.

نصرالله گفت: دشمن صهیونیست به دلیل عدم توانایی در رویارویی با جبهه‌های متعدد، آمریکا و انگلیس را به جبهه یمن فرستاد؛ جبهه‌ای که شکست واشنگتن و لندن در توقف عملیات آن و ناتوانی دشمن در مقابله با آن را هویدا ساخت.

نبردی افسانه‌ای در غزه در جریان است

وی افزود: نبردی افسانه‌ای در غزه در جریان است و دشمن با تلفات مواجه شده است. با وجود بمباران و حضور چندین لشکر ارتش دشمن در غزه، دشمن نتوانسته به نبرد رفح محاصره‌شده پایان دهد و در برابر پایداری مقاومت شکست خورده است.

نصرالله گفت: دشمن ادعا می‌کند که ۲۰ گردان حماس را از بین برده است و روی نابودی ۴ گردان رفح کار می‌کند؛ این ادعا دروغی است که سستی دشمن را نشان می‌دهد؛ دشمنی که برای ارائه پیروزی خیالی به شهرک‌نشینانش له له می‌زند.

وی افزود: ارتش دشمن (از بخش‌هایی از غزه) خارج شد و گفت که مقاومت فلسطین توانایی خود را در تمامی نقاط نوار غزه را بازیافته است؛ این موضوع روایت نتانیاهو را نقش بر آب کرد.

دشمن تا ابد نمی تواند آمار کشته های خود را کتمان کند

نصرالله گفت: رژیم دشمن با تلفات سنگین انسانی و راهبردی روبرو شده و در نهایت امر نخواهد توانست که این موضوع را پنهان کند. بر اساس آمار رسمی ۸۶۳۶ نفر (از صهیونیست‌ها) دچار معلولیت شده‌اند، بنابراین شمار کشته‌ها و زخمی‌ها چقدر است؟

وی افزود: من با حاج ابوطالب پیش از شهادتش دیدار کردم، او با جزئیات وضعیت مواضع خط مقدم را که جزئیات زیادی را از آن‌ها در اختیار داریم برای من شرح داد. دشمن این موضوع را می‌داند و آن‌ها را تخلیه کرده است، اما نه به طور کامل. زیرا از هرگونه تسلط بر آن‌ها بیم دارد.

نصرالله گفت: حمله به مواضع (دشمن) به کشته و زخمی‌شدن نظامیان دشمن می‌انجامد و این موضوع آن‌ها را مجبور به پخش‌شدن در اطراف این مواضع ناچار کرده است؛ موضوعی که به معنای جمع‌آوری اطلاعات جدید است و مقاومت توانایی گردآوری این اطلاعات را داشت. ما حتی می‌دانستیم که محل چادر کجاست.

دشمن ناچار به تخلیه پایگاه‌هایش شد

وی افزود: دشمن ناچار به تخلیه پایگاه‌هایش شد و به تاسیس پایگاه‌های جدید در پشت کوه‌ها روی آورد، اما آن‌ها پهپادهای ما را در محاسبات خود در نظر نگرفته بودند. با عنایت خدا «هدهد» ما برایمان اطلاعات می‌آورد و ما با «پرندگانی که در گستره آسمان بال گشوده‌اند» آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

نصرالله گفت: هیچ مرزی از نظر تکنولوژی‌های اکترونیک و فنی مانند مرزهای لبنان و غزه نیست. مقاومت لبنان در ۴ ماه گذشته به کورکردن دشمن و کرکردن گوش‌های آن مشغول بوده است. ما می‌توانیم هر زمان که بخواهیم پایگاه «میرون» را هدف قرار بدهیم.

وی ادامه داد: ما هر آنچه را که دستمان برسد به نمایش نخواهیم گذاشت. ما اطلاعات بسیار بسیار زیادی در اختیار داریم. آنچه که دیروز منتشر شد، چند دقیقه گزیده‌شده از حیفا است، حال آنکه پهپاد ما ساعت‌ها پرواز کرده است.

ما ساعت‌هایی طولانی از حیفا، اطراف و پس و پیش آن تصاویر در اختیار داریم

نصرالله گفت: برخی در رژیم دشمن گفتند که حزب‌الله در حیفا جاسوس‌هایی دارد و از طریق آن‌ها به این تصاویر دست یافته است، اما آن‌ها هنگامی که مقاومت در آینده قسمت‌های دیگری را از شهرهای دوم، سوم و چهارم منتشر کند چه خواهند گفت؟ ما ساعت‌هایی طولانی از حیفا، اطراف و پس و پیش آن تصاویر در اختیار داریم. مقاومت بر اساس دید و اطلاعات می‌جنگد.

وی افزود: ما تاکنون با بخشی از تسلیحات خود جنگیده‌ایم و تسلیحات جدیدی را به دست آورده‌ایم که در میدان به نمایش خواهد آمد. ما تسلیحات خود را توسعه داده‌ایم و در این نبرد از تسلیحات جدیدی استفاده کرده‌ایم. ما شمار زیادی پهپاد در اختیار داریم، زیرا خودمان آن‌ها را می‌سازیم.

نصرالله ادامه داد: ما نیروی انسانی کافی و با انگیزه در اختیار داریم و با برادرانی روبرو هستیم که می‌خواهند به جبهه بپیوندند اما ما بر اساس نیازهای جبهه از ورود آنان به جنگ جلوگیری می‌کنیم.

شمار رزمندگان ما از ۱۰۰ هزار مبارز بیشتر است

وی افزود: فرماندهان جنبش‌های مقاومت در منطقه با ما تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهیم برای شما رزمنده اعزام کنیم. ما به آن‌ها گفتیم که نه تنها رزمندگان کافی در اختیار داریم بلکه، شمار رزمندگان ما در مقایسه با این جنگ زیاد هم است. شمار رزمندگان ما از ۱۰۰ هزار مبارز بیشتر است و ما در لبنان حتی در بدترین شرایط جنگی نیز بیش‌تر از نیاز جبهه رزمنده داریم.

نصرالله گفت: پایگاه مردمی از مهم‌ترین عناصر قدرت تجربه مقاومت است. این پایگاه مردمی، مقاوم و شکیبا است و خانه‌ها، دارایی و خورد و خوراک خود را تقدیم کرده است. این پایگاه مردمی همچنان پایدار و مایه فخر و مباهات است.

ما به عنوان مقاومت خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم

وی افزود: تهدید به جنگ در ۸ ماه گذشته ما را نمی‌ترساند. برخی افراد این احتمال را جدی برآورد می‌کنند. ما به عنوان مقاومت خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم. دشمن می‌داند که چه چیزی در انتظارش است و به همین دلیل باز داشته شده است. دشمن می‌داند که هیچ جایی در رژیم از موشک‌ها و پهپادهای ما در امان و سلامت نخواهد بود. این حملات، کورکورانه نخواهد بود بلکه ما بانک اهدافی واقعی و بزرگ در اختیار داریم و می‌توانیم به این اهداف دست پیدا کنیم؛ موضوعی که پایه‌های رژیم را به لرزه در خواهد آورد.

ناوهای دشمن هدف قرار خواهد گرفت

نصرالله گفت: دشمن همچنین می‌داند آن چه در دریای مدیترانه انتظارش را می‌کشد بسیار عظیم است و تمامی سواحل، ناوها و کشتی‌های آن هدف قرار خواهد گرفت.

اگر این نبرد با ما و در فاصله چند کیلومتری باشد اوضاع چگونه خواهد بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات «وعده صادق» ادامه داد: دشمن می‌داند که نمی‌تواند از رژیمش دفاع کند. دلیل این موضوع عملیات وعده صادق از سوی جمهوری اسلامی ایران است که با وجود حمایت‌های بین‌المللی باز هم موشک‌ها و پهپادها به رژیم رسیدند. حالا ببینید اگر این نبرد با ما و در فاصله چند کیلومتری باشد اوضاع چگونه خواهد بود.

حمله به لبنان پیامدهای منطقه ای به همراه دارد

نصرالله افزود: دشمن می‌داند که باید از زمین، دریا و آسمان منتظر ما باشد. اگر جنگ به لبنان تحمیل شود مقاومت بدون ضابطه، قاعده و محدودیت خواهد جنگید. دشمن و سرور آمریکایی‌اش می‌دانند که حمله به لبنان پیامدهای منطقه‌ای در پی خواهد داشت.

به قبرس درباره بازکردن فرودگاههایش به روی دشمن برای حمله به لبنان هشدار می دهیم

وی افزود: نظر دولت قبرس را به این موضوع جلب می‌کنم که ما اطلاعاتی در اختیار داریم که ارتش دشمن رزمایش‌هایی را برای جنگ لبنان در آن جا برگزار می‌کند و فرودگاه‌های قبرس به روی جنگنده‌های اسرائیلی باز هستند. در یک کلمه می‌گویم که دولت قبرس باید هوشیار باشد که بازکردن فرودگاه‌ها به روی دشمن برای حمله به لبنان یعنی قبرس هم بخشی از جنگ است و ما با آن به عنوان بخشی از جنگ برخورد خواهیم کرد.

نصرالله گفت: به کسانی که ما را از جنگ می‌ترسانند می‌گویم به باور من آمریکا برای رژیم دشمن می‌ترسد و دشمن نیز باید بترسد، اما ما به همبستگی خود با غزه و پشتیبانی از آن ادامه خواهیم داد و برای هرگونه احتمالی حاضر و آماده هستیم. هیچ چیزی ما را از انجام وظیفه‌مان باز نمی‌دارد. راه حل ساده است؛ جنگ علیه غزه و ساکنان آن را متوقف کنید.

این نبرد چهره منطقه را خواهد ساخت

وی افزود: به خانواده‌های شهدا، آوارگان و پایداران می‌گویم که این نبرد چهره منطقه را خواهد ساخت و شرافتمندانه‌ترین جنگ از سال ۱۹۴۸ تاکنون است. به آنان می‌گویم که این جبهه با گام‌هایی استوار به سوی پیروزی قدم برمی‌دارد و سران دشمن با حماقت خود به سوی زوال و نابودی حرکت می‌کنند.

نظر شما