شناسهٔ خبر: 67270210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلاکت یکی از سرکرده های گروهک تروریستی تحریک طالبان در افغانستان

منابع خبری در پاکستان اعلام کردند یک سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان (TTP) در خاک افغانستان به هلاکت رسیده است.

صاحب‌خبر -

هلاکت یکی از سرکرده های گروهک تروریستی تحریک طالبان در افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد؛ منابع خبری در پاکستان اعلام کردند یک سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان (TTP) در خاک افغانستان به هلاکت رسیده است.
شبکه خبری «جیو تی وی»، یکی از سرکردگان تحت تعقیب گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در ولایت «کنر» افغانستان توسط افراد مسلح ناشناس به هلاکت رسید.
به گفته منابع خبری این تروریست که «عبدالمنان» نام دارد از سال ۲۰۰۷ عضو گروه تروریستی تحریک طالبان بوده و در ده‌ها فقره حملات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان در منطقه «باجور» مشارکت داشته و تحت تعقیب نیرو‌های امنیتی پاکستان بوده است.
رسانه‌های پاکستان اعلام کردند این تروریست مذکور از مهمترین سرکرده‌های تحریک طالبان و مشاور «عظمت الله محسود» از رهبران ارشد این گروه ممنوعه بوده است که به عقیده سازمان‌های امنیتی پاکستان در افغانستان مستقر است.
گفتنی است گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حال حاضر بزرگترین چالش امنیتی پیش روی این کشور به حساب می‌آید بطوریکه گفته می‌شود زیرمجموعه‌های کوچک و بزرگ این گروه ممنوعه در پاکستان و افغانستان به بیش از ۵۶ گروه می‌رسد.
پاکستان از دولت موقت طالبان خواسته است تا «محسود» رئیس گروه تروریستی تحریک طالبان که در افغانستان حضور دارد را بازداشت و به اسلام آباد تحویل دهد.

نظر شما