شناسهٔ خبر: 67337310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بورل: سرایت جنگ به لبنان بر روی منطقه و فراتر تاثیر می‌گذارد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بحبوحه تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به آتش جنگ، اعلام کرد که سرایت جنگ به لبنان بر روی منطقه و ورای آن تاثیر می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بورل امروز یکشنبه در حساب ایکس خود اعلام کرد: خطر جنگ تمام عیار با دخالت حزب‌الله واقعی است. سرایت جنگ به لبنان به طور جدی بر روی منطقه و ورای آن تاثیر می‌گذارد.

در هفته‌های گذشته رژیم صهیونیستی تهدید کرده که دامنه جنگ را گسترده‌تر می‌کند و برخی از مقام‌های تل آویو مدعی برنامه ریزی برای تجاوزات به لبنان شدند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله با هشدار به صهیونیست‌ها درباره هرگونه گسترش دامنه درگیری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در حالی که از وقوع شرایطی که منجر به جنگ گسترده می‌شود، وحشت دارد، در تلاش است فرصت را غنیمت بشمرد و به‌روی گسترش محدود درگیری‌ها کار کند.

وی تاکید کرد: اما ما به دشمن اخطار می‌دهیم هرگونه گسترش درگیری، حتی اگر محدود هم باشد، با پاسخ قاطع حزب‌الله مواجه می‌گردد و عواقب ناگواری در انتظار اشغالگران خواهد بود.

«آموس هوکشتاین»، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته درحالی برای چهارمین بار وارد بیروت شد که براساس گزارش‌ها وی برای توقف درگیری در جنوب لبنان این سفر را انجام داد و با لحنی تهدیدآمیز با مقامات لبنانی در این زمینه صحبت کرد. 

براساس اطلاعات به دست آمده توسط تسنیم، لحن تهدیدآمیز هوکشتاین با پاسخی مواجه شده که پیش‌تر نیز آن را شنیده بود. پاسخی که مفاد آن «ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه» پیش از آغاز هر گفتگویی بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما