شناسهٔ خبر: 67337363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دستکم ۵ کشته بر اثر رانش زمین در چین

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، در حالی که بخشی از این کشور به دلیل شرایط بد جوی در وضعیت هشدار قرار دارد، روز یکشنبه رانش زمین در یک منطقه کوهستانی در مرکز چین جان پنج نفر را گرفت.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در حالی که بخشی از این کشور به دلیل شرایط بد جوی در وضعیت هشدار قرار دارد، روز یکشنبه رانش زمین در یک منطقه کوهستانی در مرکز چین جان پنج نفر را گرفت.

به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی CCTV گزارش داد که در روستایی در نزدیکی شهر " یوآیوآ" Huaihua، واقع در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری جنوب غربی پکن، باران‌های سیل آسا باعث رانش زمین مرگبار شد.

این شبکه تلویزیونی با بیان این که چهار خانه بامداد یکشنبه بر اثر رانش زمین فروریخت و پنج نفر جان خود را از دست دادند، افزود که جستجو برای یافتن سه مفقود در جریان است.

چین در ماه‌های اخیر با شرایط آب و هوایی شدید و دمای غیرعادی محلی مواجه بوده است که به گفته دانشمندان، تغییرات آب و هوایی شدید علت آن بوده است.

روز یکشنبه، چندین هشدار قرمز به دلیل بارندگی شدید، به ویژه در هبی (مرکز)، استانی که ووهان به عنوان مرکز آن است، اما همچنین در آنهویی (شرق) اعمال شد.

باران‌های شدید در روز‌های اخیر باعث وقوع سیل شده است، به ویژه در استان گوانگدونگ (جنوب)، که نمادی از قدرت اقتصادی و تولید چین است.

بر اساس یک گزارش رسمی که روز جمعه منتشر شد، حداقل ۳۸ نفر در این هفته جان خود را از دست دادند.

این در حالیست که در مناطق دیگری از چین، هفته گذشته دمای سوزان بخش بزرگی از شمال، از جمله پایتخت پکن را که دمای آن به طور محلی از ۴۰ درجه سانتی گراد بالاتر رفت، فرا گرفت.

نظر شما