شناسهٔ خبر: 67270171 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیروزی نوبرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل یانکی‌ها؛ طلسم بالاخره شکست

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال مقابل تیم آمریکا به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز ‌شد و با ۳۲ مسابقه در مدت ۶ روز تا سوم تیرماه پیگیری خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد) در نخستین مسابقه خود در این هفته به مصاف آمریکا رفت و سه بر دو به پیروزی رسید تا با کسب اولین برد، چهار امتیازی شود.

شاگردان پیمان اکبری در ست اول و چهارم این دیدار با امتیاز مشابه ۲۸ بر ۲۶ نتیجه را واگذار کرد، اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۳ موفق به شکست تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا شدند تا نخستین برد خود در این رقابت‌ها را مقابل یانکی‌ها به دست آورند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی استفاده کرد.

در آنسوی میدان نیز مایکا کریستنسن، متئو اندرسون، جفری جندریک، تیلور آوریل، گرت موآنگوتوتیا، توری دیفالکو و اریک شوجی برای تیم ملی والیبال آمریکا در ابتدای دیدار به میدان رفتند.

پیروزی نوبرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل یانکی‌ها؛ طلسم بالاخره شکست

حمید محمد الروسی الحمیدی از امارات به عنوان داور اول و ایوایلو ایوانو از بلغارستان به عنوان داور دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

آمریکا هفته اول لیگ ملت‌های امسال را با تیم دوم خود شروع کرد چرا که بازیکنان اصلی این تیم در کمپی در این کشور مشغول تمرین برای المپیک بودند. بنابراین با تیم دوم راهی ترکیه شد و تنها موفق به شکست ترکیه میزبان شد و در سه دیدار دیگرش شکست خورد اما در هفته دوم تیم اصلی خود را راهی مسابقات کرد و برابر آرژانتین و صربستان به پیروزی رسید اما نتیجه را به ایتالیا و کانادا واگذار کرد.

این تیم در هفته سوم هم با تمامی نفرات اصلی خود شرکت کرده است و با توجه به اینکه در المپیک هم حضور دارد، به دنبال آماده‌سازی خود برای این رویداد معتبر بین‌المللی است.

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در طول تاریخ بیست‌ودو بار به مصاف یکدیگر رفتند که امروز هفتمین برد ایران ثبت شد و آمریکایی ها در هفده مسابقه فاتح میدان بودند.

مردان والیبال ایران ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد در دهمین مسابقه خود در لیگ ملت ها ۲۰۲۴ به مصاف هلند می‌روند.

نظر شما